Thursday, February 14, 2013

Kejutan untuk Lajim Ukin sempena lawatan Najib ke Beaufort

LEBIH 50,000 PENDUDUK SAMBUT NAJIB DI BEAUFORT

BEAUFORT: Datuk Seri Najib Razak tiba di padang pekan Beaufort di sini, pagi ini, pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat.

Perdana Menteri yang ditemani isteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman tiba jam 9.45 pagi. 

Program di sini adalah sebahagian daripada sesi lawatan Perdana Menteri di Sabah, selain bakal menghadiri program yang sama di Papar pada tengah hari ini dan di Tuaran pada sebelah petang. 

Kehadiran Perdana Menteri disambut pemimpin Barisan Nasional Sabah dan kira-kira 50,000 anggota masyarakat dari daerah ini, Sipitang dan Tenom. - BH

TERIMA KASIH PM..

"TERIMA KASIH PM kerana datang menjenguk kami di Beaufort"... Itulah antara luahan rasa terima kasih masyarakat Beaufort di atas kehadiran PM ke Beaufort sebentar tadi bermula jam 9.30 pagi hingga jam 11.15 pagi (14.2.2013). Walaupun masyarakat Beaufort tidak melafazkan rasa terima kasih tersebut terus kepada PM tetapi mereka bersyukur kerana kunjungan tersebut memberikan seribu makna kepada mereka.

Lawatan yang singkat tersebut walaupun hanya 2 jam, masyarakat dapat mendengar sendiri ucapan dan keprihatinan PM terhadap rakyat Sabah khususnya di Daerah Beaufort. Kehadiran masyarakat Beaufort termasuk dari kawasan Parlimen Sipitang dan Parlimen Kimanis yang dianggarkan seramai 15,000 orang itu menunjukkan betapa rakyat tetap sayang kepada parti BN.

Bagi masyarakat yang hadir, ada yang meluahkan rasa muak sudah dengan karenah Datuk Lajim Ukin yang banyak menipu mereka selama ini dengan janji-janji kosong hasil suapan daripada Anwar Ibrahim. Bagi mereka Lajim tetap di kenang atas jasanya tetapi perjuangan Lajim tidak mereka iktiraf kerana sudah menderhaka kepada rakyat di Parlimen Beaufort.

Mereka juga menyatakan bahawa walaupun pada peringkat permulaan mereka rasa sangsi untuk hadir ke program berkenaan kerana bimbang tiada berita baik akan diumumkan tetapi sangkaan mereka merosot apabila masyarakat Beaufort mendapat durian runtuh kerana PM telah mengumumkan projek loji air berjumlah RM226 juta di buat di Beaufort.

Menurut En. Amat Bin Sinyur, 50 tahun dari kampung Tedong, Kuala Penyu,... "Saya rasa bertuah kerana dapat melihat sendiri PM berucap dan mengumumkan projek loji air untuk menyelesaikan masalah air di Kuala Penyu."

Bagi En. Durry Bin Impoh, 39 tahun dari Menumbok pula, kehadiran orang ramai yang memenuhi khemah semasa program tersebut menunjukkan rakyat Beaufort tetap menyokong BN. "Ini kalilah....habis la Lajim", tambahnya lagi.

En. Paulus Bin Jukin, 40 tahun dari kampung Takuli Beaufort, menyatakan, "....masyarakat Beaufort tahu bha sepa itu Datuk Lajim. Kuat sangat ka dia itu mau lawan tauke?" - SDP

ORANG SABAH KATA "TATAP BN"!

Jika situasi sebegini berterusan, kebarangkalian bahawa DSP Lajim akan kembali ke pangkuan BN itu adalah suatu yang pasti. Cuma sukar untuk digambarkan, samada DSP Lajim akan kembali ke panguan BN dalam situasi beliau masih bergelar YB Parlimen yang melompat BN ataupun sebaliknya. Perlu diingat oleh semua, DSP Lajim masih merupakan ahli UMNO (Sila perbetulakan jika fakta salah) dan situasi ini sebenarnya amat ditakuti oleh DSAI.

Antara amanat PM kepada seluruh masyarakat Papar termasuklah: 

1. Beluiau menyeru agar rakyat terus memberi sokongan padu kepada calon-calon Barisan Nasional (BN) yang akan bertanding pada PRU13 nanti. 

2. Produk 1Malaysia akan diteruskan pada masa akan datang jika BN masih diberi mandat oleh rakyat bagi mentadbir negara. 

3. Beliau juga mengingatkan kepada seluruh masyarakat Papar Khasnya dan di seluruh negara amnya agar tidak terpedaya dengan dakyah dan janji-janji manis pembangkang, kerana sememangnya pembangkang hanya pandai berjanji dan payah untuk melunaskannya. 

4. Sabah maju dibawah pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN) dan kesinambungan pembangunan ini akan diteruskan dari semasa ke semasa. 

5. PM Mengumumkan bahawa, Jalan raya daripada Papar ke Lok Kawi akan dibesarkan. 

Dengar-dengar Jimmy Palikat juga turut sama hadir dan menghiburkan hadirin seterusnya memeriahkan lagi Majlis tersebut. - DKM

LAWATAN NAJIB TIUP SEMANGAT JENTERA BN SABAH

Menurut maklum balas daripada hadirian, Najib di sambut kira-kira 20 ribu rakyat di Beaufort manakala di Papar lebih 20 ribu, di Tuaran pula yang mempunyai pengundi 40 ribu yang berlangsung pentang ini, dijangka lebih 30 ribu rakyat akan menyambut kehadiaran Perdana Menteri. 

Berasaskan kehadiran rakyat di kedua kawasan Parlimen itu, nampaknya pembangkang akan berputih mata untuk mempertahankan Parlimen Beaufort dan mencoba merampas Parlimen Papar, kerana kedua-dua kawasan itu masing-masing mempunyai jumlah pengundi hampir 27 ribu dan 33 ribu. 

Semalam Ketua Menteri Sabah Datuk Musa Aman menzahirkan bahawa Bn Sabah akan dapat mempertahankan tiga kawasan itu pada PRU-13 akan datang memandangkan maklum balas daripada akar umbi. 

Lawatan Najib ke Beaufort, sekaligus menutup isu pembangkang, kononnya tidak mampu mengatasi masalah air kawasan itu. Najib mengumumkan peruntukan lebih RM226 juta untuk membina loji air baru bagi Beaufort. Selain itu, Perdana Menteri juga mengumumkan pembinaan Kolej islam bagi kawasan itu. - Suara Rakyat

2 comments:

  1. sambutan lawatan Najib amat meriah.

    ReplyDelete
  2. pengundi Beaufort adalah 30 ribu. Klias hanya 15 ribu dan kuala penyu 14 ribu.... UMNO/BN melaporkan 50 yang hadir. kesian UMNO/BN terpaksa mengangkut bala tenteranya ke Kuala Penyu. Begitulah takutnya UMNO/BN kepada Datuk Lajim. kehadiran Najib yang pertama kali dalam hayatnya di KP dan Kali 3 di Parlimen Beaufort membuktikan betapa TAKUTNYA NAJIB dengan Lajim Ukin....BIarlah. pengundi dan rakyat Beaufort tahu siapa yang benar.......

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.