Sunday, December 2, 2012

Ini kali lah! Orang Sabah tatap sukung BN!

 "Anwar datang Sabah tapi dia nda sedar orang sabah sudah nda percaya dengan dia! orang sabah semua sudah tau Anwar punya cakap semua tipu, pandai cakap ja tapi nda pernah buat!"
Keluhan daripada perbualan telefon dengan kawan MyMassa apabila bertanya tentang kedatangan Anwar untuk edisi ceramahnya di Sepanggar, Kota Kinabalu, Sabah.

Biar gambar berbicara, ceramah Anwar di Sabah tidak mendapat sambutan. Isu yang dimainkan seperti Tanah Adat, Harga Minyak, dan Fitnah kepada Ketua Menteri Sabah. Anwar masih berfikiran bahawa orang Sabah akan menerima bulat-bulat apa yang dikatakan olehnya. Walhal, Orang Sabah bukanlah berfikiran kolot, dan pasti dapat menilai apa yang betul dan apa yang salah!

Apa yang melucukan Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Sabah, Ahmad Thamrin sendiri telah tersasul mengaku bahawa Kerajaan Barisan Nasional adalah Kerajaan Rakyat! Penonton turut gelakkan ucapan si Thamrin itu! sungguh memalukan.Tapi Inilah satu contoh anak buah Khalid Gagap.

MyMassa ramai kawan orang Sabah, kalau orang Sabah cakap slang Sabah pun MyMassa boleh paham. MyMassa pun boleh bercakap slang sabah sedikit!:) .Sebab itulah juga MyMassa boleh tahu keadaan politik orang Sabah. MyMassa yakin Orang Sabah akan menolak Pakatan Rakyat. Orang Sabah tahu kerajaan sedia ada banyak membantu mereka. Daripada kemudahan asas kampung, jalan raya bertar, sekolah, air, gelanggang futsal, rakyat sabah sudah menikmatinya. Kampung tanpa wayar juga telah masuk di kebanyakan kampung-kampung di Sabah!

Baru-baru ini, MyMassa sempat melancong di Kundasang Sabah. Sampai sahaja di Lapangan Terbang Kota Kinabalu, MyMassa dapat melihat kepesatan Bandaraya Kota Kinabalu membangun. Persepsi lama seperti tinggal atas pokok, dayung sampan ke sekolah, tidak sepatutnya ada lagi dalam pemikiran rakyat Malaysia khususnya yang tinggal di Semenanjung. Jika ada yang masih berfikiran begitu, dia sepatutnya datang ke Sabah!

Orang Sabah bulih ka kasi tolak itu PR?
Bulih Bah kalau kau!

Sumber: Mymassa & DKM

18 comments:

  1. Memang tidak dapat sambutan dengan tengok dari gambar saja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok dari riak muka Anwar, bersungguh2 betul dia berkempen.. tapi malangnya tidak ramai rakyat sabah yang berminat dengan kempen beliau..

      Delete
  2. Anwar memang pandai berhujah, pandai berkata2 tapi hanya kata2 kosong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar ni mana pernah cakap benar.. kalau bukan fitnah, bohong mesti dia putar-belit.. sebab itu makin ramai rakyat yang meluat dengar ceramah dia..

      Delete
  3. rakyat dah sedar akan penipuan Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya Anwar pun sedar yang dia semakin ditolak oleh rakyat.. sebab itu dia cuba mempopularkan dirinya dengan menaiki jet mewah, bas mewah dan treler mewah..

      Delete
  4. mudah2an la Anwar kalah PRU13 nanti dan terus bersara sebagaimana yang beliau janjikan..

    ReplyDelete
  5. lagi aman malaysia jika Anwar bersara dari politik.. sebab orang tua inilah negara terpaksa berhadapan dengan pelbagai "bencana"..

    ReplyDelete
  6. mungkin lebih baik jika Anwar menjelaskan kepada rakyat berkenaan dengan jet mewah, bas mewah dan rm3 bilion akaun yang dikawal oleh beliau..

    ReplyDelete
  7. gaya politik pakatan adalah menjahanamkan

    ReplyDelete
  8. sikap kerajaan pakatan Dap, Pkr dan Pas selangor yang berterusan memusuhi rakyat sejak beberapa minggu ini. Setelah sebuah kuil dirobohkan di Sepang minggu lalu, pada hari ini kerajaan pakatan telah merobohkan pula 12 gerai penjaja Melayu melayu yang terletak berhampiran perhentian Teksi Klang Utara.

    ReplyDelete
  9. Kerana percaya bahawa mereka adalah orang yang tertindas, teraniaya dan dizalimi, maka PAS sanggup mendoakan kemusnahan saudara seagama di dalam UMNO dalam solat hajat khas ketika Muktamar PAS baru-baru ini

    ReplyDelete
  10. Orang masih menyokong kerajaan Umno BN

    ReplyDelete
  11. PR hanya membawa fitnah dan penipuan ke Sabah

    ReplyDelete
  12. Sabah Chief Minister Datuk Seri Musa Aman said the government was committed to fulfilling the promise to give the best service to all strata of society irrespective of their race or religion.


    ReplyDelete
    Replies
    1. "We are not a racial government and we do not use racial issues for political gain.

      Delete

    2. "As such, I would like to remind all Malaysians especially those in Sabah not to be duped by the actions of irresponsible parties bent on destroying development, prosperity and harmony we have built together," he said in his 2013 New Year message, here today.

      Delete
    3. Musa, who is also the state Barisan Nasional (BN) chairman, reminded BN elected representatives to feel the pulse of the people, fulfill the people's needs and resolve their problems.

      Delete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.