Thursday, February 7, 2013

Lajim Ukin Rela Menjadi Kuda Tunggangan Pakatan Rakyat

Pertubuhan Pakatan Perubahan Sabah (PPPS) yang ditubuhkan pada 5 Oktober 2012 dan dilancarkan oleh Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim secara rasmi pada 30 Desember 2012, sehingga kini masih belum menampakkan logo atau lambang pertubuhan tersebut. Ke hulu - ke hilir Lajim berkempen, tetap logo PKR juga yang diusungnya.

Menurut blogger Pewaris Anak Bangsa, di halaman rumah Lajim Ukin di Kg Kebatu Beaufort, hanya kelihatan kibaran bendera PKR dan board Janang Gayuh sahaja. Mana bendera PPPS? Memang agak pelik bilamana pertubuhan yang proses permohonannya perlu melalui ROS, tidak perlu menyerahkan logo pertubuhan bagi melengkapkan permohonan sebelum diluluskan. Special sangatkah Lajim Ukin hingga tidak perlu mengemukakan logo pertubuhan?

Atau mungkin PPPS hanya wujud pada nama untuk mengaburi mata rakyat Sabah bagi menggambarkan kononnya wujud parti tempatan yang bernaung dibawah Pakatan Rakyat?. Maklumlah trend pengundi Sabah hari ini lebih mengutamakan parti tempatan berbanding dengan parti luar. Jika komponen BN Sabah boleh terdiri dari beberapa parti tempatan seperti PBS, PBRS, UPKO dan LDP, sudah tentu Anwar juga mahu memperlihatkan parti beliau turut mempunyai barisan parti tempatan Sabah yang bergabung dengan beliau. Maka, wujudlah PPPS dan APS sebagai parti tempatan palsu yang kononnya berjuang bersama-sama dengan Pakatan Rakyat.

Pagi tadi.. lebih 30 orang pengikut Raja Katak ini berarak dari kedai ke kedai sehingga menghalang kelancaran kenderaan lalu lalang. Tiada logo PPPS tetapi PKR. Warna bajupun sah2 baju PKR. Nak wish chinese new year. Pekan Beaufort sebelum jambatan sememangnya peniaganya mijoriti cina yang menyambut perayaan berkenaan. - kata Pu3

Mungkin betul juga kata Pu3 bahawa PPPS hanya topeng sedangkan wajah sebenarnya tetap PKR. Beginilah liciknya permainan politik Anwar yang telah gagal beberapa kali untuk menawan negeri Sabah. Apa-apapun, sama-samalah kita tunggu sejauhmana kemampuan parti komponen PALSU Pakatan Rakyat ini dalam membantu Anwar mencapai cita-cita beliau.

Lain pula bunyinya pendedahan yang dibuat oleh blogger theunspinners yang mendakwa Lajim Ukin berjaya diperkudakan oleh DAP.
Dalam satu Program Himpunan Kebangkitan Anak Muda di perkarangan rumah Datuk Lajim di Beuford dua hari lepas, pada 4hb, satu risalah buku Jingga Pakatan Rakyat Sabah telah diedarkan. 
Lihat risalahnya berikut:


Sedarkah anda bahawa gambar di atas menunjukkan satu tangan yang memegang kunci emas dan dihujung mata kunciu tertulis DAP. 
Satu cara simbolik untuk memberitahu bahawa DAP adalah pemegang kunci emas. Mereka penentu agenda, menguasai harta kekayaan, dan akan mengarah Lajim yang terlalu mengharap nak jadi ketua Menteri Sabah. 
Padahal DAP bukan ada sangat kerusi di Sabah. 
Oleh itu, jangan ingat apa yang dilakukan DAP di Sememnanjung tak akan berlaku di Sabah. Akan berlaku lagi teruk!!! - theunspinners
Mana satu selera Lajim Ukin sebenarnya? Jadi kuda tunggangan Anwar atau kuda tunggangan Lim Kit Siang? Inilah kesannya bila terlalu mengidam jawatan Ketua Menteri. Dia akan buat apa saja yang diarahkan sekalipun dia sedar bahawa dia sekadar kuda tunggangan.

86 comments:

  1. Itu bukan parti PKR (Parti Keadilan Rakyat) sebenarnya, itu parti PAI, Parti Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  2. Pembangkang ini bagai udang, bagaimanapun kedudukan, badannya tetap bengkok

    ReplyDelete
  3. pembangkang menggunakan pengaruh emosi serta tipu daya dalam perjuangan mereka dan Umno perlu mengelak supaya tidak terperangkap dengan permainan mereka ini.

    ReplyDelete
  4. Umno perlu tenang dan tidak cepat melatah bagi menghadapi serangan pembangkang dalam mencapai matlamat kemenangan pada pilihan raya umum ke-13

    ReplyDelete
  5. BN tidak perlu melakukan pukulan 'smash' tetapi perlu melakukan 'servis' dengan baik.

    ReplyDelete
  6. Sabah akan tetap menjadi deposit tetap untuk kemenangan BN pada PRU-13, malah Umno Sabah mahu negeri itu menjadi 'insurans pihak pertama" dalam memastikan kemenangan tersebut.

    ReplyDelete
  7. Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak wajar ditukar hanya kerana desakan, tohmahan dan fitnah pembangkang dan pihak tertentu yang sentiasa memburuk-burukkan kerajaan

    ReplyDelete
  8. kerajaan BN telah membuktikan kemampuannya membangunkan dan membawa negeri ini ke tahap kejayaan serta pencapaian yang lebih tinggi.

    ReplyDelete
  9. Jadi, tiada sebab kerajaan BN ditukar atau diganti. Kita tidak perlulah buang masa untuk melayan pelbagai fitnah dan tohmahan daripada pembangkang

    ReplyDelete
  10. penting bagi merealisasikan segala dasar pembangunan dan program yang dirancang untuk dilaksanakan bagi faedah rakyat.

    ReplyDelete
  11. Kita perlu bekerjasama dan berganding bahu agar tiada yang akan terpinggir daripada pembangunan dan kemajuan yang dibawa Barisan Nasional

    ReplyDelete
  12. kerajaan BN di bawah pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berjaya membawa banyak perubahan dalam semua aspek kehidupan rakyat di negara ini.

    ReplyDelete
  13. Kerajaan sedia ada bertanggungjawab, menunaikan janji dan memenuhi harapan rakyat melalui pelbagai program, dasar dan inisiatif

    ReplyDelete
  14. Datuk Lajim Ukin mencanangkan kepada hadhirin majlis yang seramai 100 orang bahawa dia bakal jadi Ketua Menteri jika PR menang.

    ReplyDelete
  15. Beliau mengumumkan demikian kerana katanya janji Pakatan rakyat kepada Sabah akan ditunaikan semua, khususnya perlantikannya sebagai Ketua Menteri. Anwar telah persetujui.

    ReplyDelete
  16. Maka dengan ini, terdedahlah niat sebenar Lajim.

    ReplyDelete
  17. Bukan untuk membela rakyat atau memabwa agenda Sabah tetapi hanya nak jadi ketua Menteri.

    ReplyDelete
  18. Ramai penganalisa kurang percaya apa yang diakui Lajim. Memang Lajim bijak dan licik mengatur strategi sebagaimana beliau keluar PBS pada tahun 1994 dengan mendapat imbuhan.

    ReplyDelete
  19. Persoalan yang bergelegar di pemikiran ramai adalah mana nak letak Pengerusi PKR Sabah, Ahmad Thamrin.

    ReplyDelete
  20. Bagaimana pula Ansari Abdullah yang merupakan mentor kepada Ahmad Thamri.

    ReplyDelete
  21. Begitu juga dengan Dato Yong Teck Lee, Presiden SAPP yang kepingan nak jadi Ketua Menteri kali kedua dan kali ini dalam masa penuh.

    ReplyDelete
  22. Dalam hal ini, Dr Jeffrey Kitingan STAR dilihat seorang yang yakin dan berani dengan kekustan sendiri untuk menang dan seterusnya boleh menjadi KM.

    ReplyDelete
  23. Halangan utama kepada Dr Jeffry mungkin datang dari Datuk Wlifred Bumburing. WIlfred pernah menajdi Timbalan dan kini ada hajat untuk menjadi KM dari suku kaum Kadazan.

    ReplyDelete
  24. Dengan pengumuman Lajim, pastinya mereka-mereka yang berhasrat nak lompat akan fikir balik. Kebanyakkan tak yakin kebolehan Lajim yang pelajaran agak rendah dan kurang keupyaan mentadbir.

    ReplyDelete
  25. Namun ianya satu percaturan politik yang bijak bag Lajim kerana aakan dilihat sebagai hebat bagi seorang yang baru masuk pembangkang tapi sudah diberi perhatian dan keistimewaan yang tinggi berbanding pemimpin pembangkang lain yang lebih senior dalam pembangkang akan di pinggirkan.

    ReplyDelete
  26. Sejak mengumumkan diri keluar dari BN/UMNO, Dato Lajim telah menjaja dirinya kesana ke mari dalam siri ceramah bahawa dia keluar parti kerana BN/UMNO rasuah dan dia ingin membela rakyat Sabah yang masih mundur dan dianak tirikan.

    ReplyDelete
  27. Dengan sentuhan sentimen, Lajim kata dia sanggup menjadi lilin membakar diri dan meninggalkan kemewahan semata mata untuk memjadi pembela kapada rakyat jelata.

    ReplyDelete
  28. Itulah cerita yang diulang-ulang sepanjang tahun 2012. Kini terserlah hakikatnya mahu jadi CM..

    ReplyDelete
  29. Nampak sangat apa niat Lajim yang sebenar sekarang ini bukan.

    ReplyDelete
  30. Datuk Seri Panglima Lajim Ukin membuat Akuan Bersumpah (SD) hari ini dengan mendakwa pemimpin BN Sabah telah menggunakan balak untuk kekayaan ahli politik utama dan pemimpin kerajaan Sabah.

    ReplyDelete
  31. Apa yang kita tahu sekarang ini, Sabah tidak bergantung lagi dengan pembalakan. Kerana Sawit adalah sumber penganti untuk ekonomi Sabah sekarang ini.

    ReplyDelete
  32. Ini sekaligus juga mengiyakan bahawa beliau juga salah seorang penerima hasil tersebut selama beliau memegang jawatan didalam kerajaan negeri Sabah, mana tidaknya, beliau baru sahaja keluar dari parti.

    ReplyDelete
  33. Beliau juga seperti tahu bahawa wang haram dari kegiatan rasuah ini disimpan di luar negara menggunakan ejen yang mengendalikan penjualan balak, jika beliau sendiri tidak terlibat, masakan beliau boleh mengetahui segala kegiatan ini dan kenapa baru kini beliau membuka segala pekong yang ada?

    ReplyDelete
  34. Nampak sekarang permainan putar belit Lajim untuk menjatuhkan BN.

    ReplyDelete
  35. Atau mungkin ini adalah satu fitnah dari Lajim Ukin sendiri untuk menutup segala kegiatan beliau semasa menjadi Tim. Ketua Menteri Sabah?

    ReplyDelete
  36. Memang nampak sangat yang mana Lajim benar-benar sudah tergila-gila akan jawatan Ketua Menteri ini.

    ReplyDelete
  37. Dulu Lajim keluar PBS dan menyertai UMNO kerana termakan janji Anwar. Selepasi ini pula Lajim tinggalkan UMNO dan menjadi pembangkang kerana janji Anwar juga. Nampaknya semakin bermasalah dengan politik Lajim.

    ReplyDelete
  38. Saya juga mengesyaki Lajim telah mengambil wang bernilai RM2 Juta daripada Anwar Ibrahim sebagai dorongan keluar daripada UMNO"

    ReplyDelete
  39. Lajim gagal menarik pemimpin UMNO yang lain mengikuti jejak beliau.

    ReplyDelete
  40. Itulah yang dirancang sebenarnya sebelum ini. Lajim cuba membawa ahli BN lain untuk keluar bersama-sama meninggalkan UMNO dan menyertai PR.

    ReplyDelete
  41. Nampaknya Lajim gagal dengan semua itu dan menyebabkan Anwar tidak begitu percaya dengan pemimpin seperti Lajim.

    ReplyDelete
  42. Selepas Lajim meninggalkan UMNO dan gagal dalam perancangan PR, Lajim seperti dibiarkan dan tidak begitu dilayan oleh PKR.

    ReplyDelete
  43. Lihat saja beberapa bulan Lajim sunyi dengan hal politik. PKR pun tidak ambil peduli akan beliau. Lajim tiba-tiba muncul ketika akaun bersumpah saja.

    ReplyDelete
  44. Tapi apa akaun bersumpah itu juga adakah Lajim akan mendapat ganjaran lagi seperti sebelum ini keluar daripada UMNO.

    ReplyDelete
  45. Lajim dah tak relevan lagi dalam politik.

    ReplyDelete
  46. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    ATAS alasan apa sekalipun tindakan Lajim Ukin yang akan meninggalkan UMNO adalah tindakan paling biadap,jahat,kotor serta keji dan inilah tindakan yang paling tidak bermaruah serta beradab dalam sejarah politik tanahair yang dipamerkan oleh beliau sekailgus membuktikan bahawa beliaulah pembeot parti yang paling hina kalau mahu dibandingkan dengan beberapa nama sebelum ini.

    ReplyDelete
  47. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Sikap berpaling tadah Lajim Ukin di saat beliau masih memegang jawatan Timbalan Menteri Perumahan Dan Kerajaan Tempatan serta meletakkan jawatan sebagai Ketua UMNO Bahagia Beufort membuktikan bahawa beliau meletakkan kepentingan peribadi lebih utama daripada mempertahankan maruah UMNO serta Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  48. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Lajim yang mengaku pejuang tetapi takut kalah dan sebelum kalah 29 haribulan Julai nanti beliau akan mengumumkan untuk keluar daripada Barisan Nasional dan menyertai Parti Keadilan Rakyat.Beliau begitu yakin BN akan tumbang dan ibarat kata pepatah,dahan belum patah cuma baru bergoyang,Lajim sudah menjadi seperti beruk melompat mencari dahan lain.

    ReplyDelete
  49. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Lajim Ukin sudah pun menghantar jemputan kepada rakan-rakan beliau untuk hadir di majlis Berbuka Puasa di rumahnya di Beufort dan turut dihadiri oleh Hadi Awang,Lim Kita Siang serta Anwar Ibrahim pada 29 Julai 2012 nanti. Kali ini Lajim sudah tidak berteka teki lagi apabila segala ugutan dan tekanan diberikan kepada Perdana Menteri tidak dipedulikan kerana pada tarikh itu jugalah beliau akan mengistiharkan keluar UMNO untuk menyertai pembangkang.

    ReplyDelete
  50. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Biarpun Lajim ada sejarah lompatnya namun lompatan di saat UMNO dan BN sedang bersiap sedia untuk mendepani PRU13 cukup jahat serta paling tidak bermoral dilakukan oleh ahli politik veteran seperti beliau kerana dalam saat mahu berperang Lajim menukar kem dan menggunakan senjata yang diberikan UMNO dan BN untuk membunuh rakan-rakan beliau dalam UMNO dan BN.

    ReplyDelete
  51. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Lajim juga boleh kita sifatkan sebagai pemimpin penipu kerana sebelum ini apabila ditanya adakah beliau akan menyertai PKR menolak kenyataan tersebut tetapi rupa-rupanya beliau menggunakan kedudukannya sebagai MT UMNO,Timbalan Menteri dan MP Beufort adalah untuk mengugut kepimpinan pusat serta negeri supaya tunduk kepada segala desakannya.

    ReplyDelete
  52. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Tindakan Lajim ini juga dikatakan berpunca daripada keyakinan beliau bahawa UMNO dan Barisan Nasional akan kalah dalam PRU13 nanti bukan sahaja di Sabah tetapi diseluruh Malaysia dan sebagai persiapan awal, untuk meneruskan survival politik beliau, beliau akhirnya memilih untuk meninggalkan rakan-rakan yang lain dalam UMNO dan Barisan Nasional untuk menyelamatkan dirinya sendiri dan faktor kononnya perjuangan beliau adalah untuk rakyat Sabah hanyalah rekaan politiknya semata-mata.

    ReplyDelete
  53. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Malah Lajim juga bertindak sedemikian kerana termakan dengan janji-janji Anwar Ibrahim yang akan melantik beliau sebagai Ketua Menteri Sabah sekiranya pembangkang berjaya menumbangkan BN dalam PRU13 nanti dan tidak cukup dengan itu Lajim juga dijanjikan jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia oleh Anwar (besar sungguh cita-cita politik Lajim ini).

    ReplyDelete
  54. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Elok jugalah Lajim diperbodohkan oleh Anwar,dulu di Sarawak pun Baru Bian dijanjikan Ketua Menteri Sarawak tapi akhirnya Baru Bian angkat sumpah di depan gambar Anwar sahaja.

    ReplyDelete
  55. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Lajim yang selama ini kita anggap bijak bermain politik tetapi sejak menukar buah pinggangnya,beliau jadi terlalu mudah untuk diperbodohkan dan UMNO serta BN diyakini tidak akan meratap hiba dengan kehilangan parasit seperti Lajim ini dan lebih memudahkan UMNO dan BN membuat pembersihan dalam parti.

    ReplyDelete
  56. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Untuk PRU13,PM dan Musa Aman harus mengenalpasti pemimpin yang setia pada parti dan tidak meninggalkan medan perjuangan walau dengan apa cara sekalipun untukk dipilih sebagai wakil BN ataupun UMNO dalam PRU nanti.

    ReplyDelete
  57. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Huduh dan busuknya lagi permainan politik Lajim ini walaupun dalam masa beliau menyandang jawatan Timbalan Menteri, beliau masih mampu menebalkan muka menjaja jawatannya termasuklah bertemu dengan Nik Aziz di Kelantan sebelum ini.

    ReplyDelete
  58. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    dan kalau betullah dia bermaruah serta berwibawa sejurus selepas meletak jawatan sebagai Ketua Bahagian Beufort, dia mengosongkan pejabatnya tetapi beliau masih menggunakan taktik ugut dan mendesak Perdana Menteri untuk tunduk kepada 21 desakannya termasuklah mahu Musa Aman mengosong kerusi Ketua Menteri Sabah dalam masa 15 hari.

    ReplyDelete
  59. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Kita percaya dengan pengkhianatan yang dilakukan oleh Lajim terhadap parti dan kerajaan ketika ini, maka akan pecah berderailah segala kerakusan Lajim dan tidak pelik kalau dilihat sikap rakus dan tamaknya mengejar jawatan Ketua Menteri, beliau juga rakus menggunakan kedudukannya sebagai Timbalan Menteri Persekutuan ataupun sebelum ini pernah menjadi Menteri di beberapa Kementerian dalam kerajaan Negeri Sabah serta Ketua Merinyu Projek di Jabatan Ketua Menteri Sabah sewaktu menyandang ADUN Klias.

    ReplyDelete
  60. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Malah ada yang mendakwa Lajim Ukin lebih korupsi daripada semua pemimpin dari Sabah dan pemerhati politik tidak hairan apabila laporan daripada SabahKini.Net yang mendedahkan hubungan kontrak serta projek dengan Shafie Afdal. Apa pula hubungan Shafie dengan Lajim ini?

    ReplyDelete
  61. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Untuk peringkat ini biar kita kaburkan dulu kisah kedua-dua mereka ini namun kalau benar beberapa projek di Sabah telah diberikan kepada Lajim melalui Kementerian Pembangunan Luar Bandar, Lajim membuktikan juga dalam masa beliau berhasrat untuk meninggalkan parti,beliau terus berusaha untuk `menyamun’segala projek-projek kerajaan.

    ReplyDelete
  62. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Shafie dituduh ada kaitan dengan tindakan Lajim ini terutama membabitkan projek Pembangunan Luar Bandar bernilai RM150 juta, Projek Pembinaan Jalan Luar Bandar berimpak tinggi, Jalan Montineor-Halogilat sepanjang 12 kilometer dengan kos RM82 juta namun Lajim memekak kononnya kedudukan beliau sebagai MP Beufort tidak dibantu oleh Kerajaan Pusat.

    ReplyDelete
  63. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Projek Jalan Montineor-Halogilat ini termasuk dalam siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah kerana difahamkan sebagai 'Projek Top-Up' sekalipun dikategorikan sebagai Jalan Luar Bandar(JLB) oleh KKLW; tetapi terlalu tinggi iaitu RM6.83 juta bagi satu kilometer sedangkan kos pembinaan jalan baru dan berturap di Sabah antara RM2 hingga RM3 juta (kos naiktaraf hanya RM1 juta).

    ReplyDelete
  64. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Projek HQ.191/2011(F) bagi kerja-kerja Naiktaraf Jalan Montenior-Halogilat, Beaufort, telah ditawarkan kepada Syarikat Kumpulan Kemajuan K.K. (Sabah) Sdn. Bhd. pada 15 Disember 2011 dengan kos RM 81,536,660.10 oleh Jabatan Kerjaraya sebagai Penyelia Projek setelah dipersetujui oleh Agensi Pelaksana, KKLW.

    ReplyDelete
  65. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Syarikat Kumpulan Kemajuan K.K. (Sabah) Sdn. Bhd. yang dimiliki Abd Kahar Bin Bacho, Faridah Ang Mei Ling dan Sahlih Bin Sirin sebelum ini pernah melaksanakan Projek Pembinaan Kem Batalion Ke-7 Rejimen Askar Melayu Diraja (7 RAMD), Batalion Infantri Standard, Kem Kubota, Tawau, Sabah pada 26 Januari 2011 dengan kos RM 61,867,858.10 dan Projek Naiktaraf Jalan Apin-Apin-Kg. Bundu-Kg. Tiga (Design & Build) pada 30 Julai 2007 dengan kos RM 18,585,154.87.

    ReplyDelete
  66. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Semua projek Kerajaan Persekutuan ini dikaitkan dengan Lajim dan belum terdedah lagi beberapa penyelewengan sewaktu Lajim menjawat Menteri Pertanian Sabah satu ketika dulu dan mereka ini semua sedang menunggu pengistiharan rasmi Lajim keluar dari UMNO dan dipercayai Sabah terutama sekali di Beufort akan bergegar kisah Lajim Ukin,pembelot serta pengkhianat yang mencipta sejarah ini.

    ReplyDelete
  67. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Kita tidak tahu apa hubungan antara Lajim dan Shafie dan kita amat berharap semua itu fitnah apabila Shafie dikatakan menjadi perancang utama untuk mengkacaubilaukan politik Sabah menjelang PRU13 nanti.

    ReplyDelete
  68. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Dan kita harap pemberian projek oleh Kementerian Shafie kepada suku sakat ataupun Lajim sendiri bukanlah umpan untuk memalukan Najib serta Musa Aman tetapi adalh kerana kemampuan syarikat dan kita juga berharap siasatan SPRM tidak menemukan keterlibatan Lajim dalam kes rasuah termasuklah projek Sisa Pepejal di Kementerian Lajim sebelum ini.

    ReplyDelete
  69. LAJIM ADALAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT YANG TIDAK LAYAK MEMEGANG APA-APA JAWATAN DALAM KERAJAAN, APATAH LAGI MENJADI KETUA MENTERI..

    Kita tunggu episod seterusnya Lajim Ukin ini…adakah beliau akhirnya akan seperti dulu sujud dan minta ampun serta maaf kepada Pairin Titingan kerana mengkhianti parti itu dan bila kena tipu dengan Anwar,beliau juga akan sujud dan minta maaf dalam bentuk yang sama terhadap PM Najib serta Musa Aman.

    ReplyDelete
  70. Barisan Nasional (BN) parties have begun distributing laptops and mobile phones to operation centres across the country to monitor and mobilise voters for Election 2013, as the ruling coalition puts finishing touches to its manifesto for the general election.


    ReplyDelete
  71. The Malaysian Insider understands the Umno headquarters here has sent out laptops and mobile phones to all party divisions for use on polling day, similar to United States presidential contender Mitt Romney’s campaign last year.

    ReplyDelete

  72. “We got laptops to check and verify voters’ status with the latest electoral rolls. And mobile phones to send back polling results,” an Umno official told The Malaysian Insider.

    ReplyDelete
  73. He said Puteri Umno will use the laptops containing the electoral rolls while other Umno members will relay polling results to the party headquarters.

    ReplyDelete

  74. The Umno officials said the party has worked hard to ensure there were no communication hitches to mobilise voters and also receive results and assessments on polling day, unlike Romney whose campaign servers broke down and hampered his polling day activities.

    ReplyDelete

  75. The Election Commission (EC) has said the latest electoral rolls with 13.34 million registered voters will be gazetted this Friday. Malaysia’s 28 million population has some 16 million eligible to vote, with many registering since Election 2008.

    ReplyDelete

  76. A BN leader also confirmed with The Malaysian Insider that the ruling coalition is finalising its election manifesto, which will include separate manifesto for several states and one for women and family.

    ReplyDelete

  77. “The manifesto should be done very soon,” he said, adding the bulk of preparations should be done by the end of this month.

    ReplyDelete

  78. Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has hinted that he will call elections soon but analysts and political activists predict it won’t be held before March 8, five years since the last general election.

    ReplyDelete

  79. The BN’s current five-year mandate only expires five years after the 12th Parliament convened on April 28, 2008. The EC, which decides polling dates, has 60 days to hold elections.

    ReplyDelete

  80. There has been speculation that Najib might dissolve Parliament this month but BN officials say they are still receiving lists of candidates from component parties and potential candidates need to go for background checks.

    ReplyDelete

  81. “The PM only wants winnable candidates. So we have to check and check thoroughly,” the BN official said.

    ReplyDelete

  82. “There is still time for elections in March, or April, or later,” he added, refusing to speculate the exact time frame for the official election campaign and polling day.

    ReplyDelete

  83. BN suffered historic losses in Election 2008 when it lost its two-thirds parliamentary majority and four states to political foes PAS, PKR and the DAP. The three parties later formed Pakatan Rakyat (PR) which now rule Kedah, Kelantan, Penang and Selangor. It also ruled Perak for nearly a year but defections brought down their government in 2009.

    ReplyDelete
  84. Sources say BN is confident of winning 145 federal seats in Election 2013, more than the 140 won in 2008. However, intelligence officials have given a conservative assessment of only 135 seats to BN.

    ReplyDelete

  85. BN now has136 seats in the 222-seat Dewan Rakyat after four federal MPs declared they were independents while PR has 76 lawmakers after six quit the pact.

    ReplyDelete
  86. 'Mana satu selera Lajim Ukin sebenarnya? Jadi kuda tunggangan Anwar atau kuda tunggangan Lim Kit Siang? Inilah kesannya bila terlalu mengidam jawatan Ketua Menteri. Dia akan buat apa saja yang diarahkan sekalipun dia sedar bahawa dia sekadar kuda tunggangan.' Semenjak 30 thun lalu, jeffrey mengimpikan untuk menjadi ketua menteri sabah. Dia akan terus bermimpi tanpa menyumbang atau membantu rakyat.

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.