Thursday, March 14, 2013

PBS Sumbang RM20,000 Ketika Pembangkang Sabah Sibuk Berkempen

Parti komponen Barisan Nasional (BN), Parti Bersatu Sabah (PBS) menyumbang RM20,000 kepada Tabung Wira Negara. Sumbangan itu disampaikan Setiausaha Agung PBS Datuk Henrynus Amin kepada Timbalan Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Tan Kok Liang pada satu majlis di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Sabah di Kepayan Rabu.

Henrynus, ketika menyampaikan ucapan bagi pihak Presiden PBS Tan Sri Joseph Pairin Kitingan, berkata sumbangan itu hasil kutipan untuk tabung berkenaan sempena sambutan ulang tahun PBD pada 5 Mac lepas. Beliau berkata PBS mengutuk sekerasnya-kerasnya pencerobohan bersenjata dan pembunuhan anggota keselamatan Malaysia oleh sekumpulan pengganas yang disifatkan sebagai kejam serta keterlaluan. - Bernama

Sumbangan dari SAPP dan STAR mana??

Sebelum ini SAPP pernah bagi sumbangan kereta jenazah dan pembinaan pondok perhentian bas.. tapi kenapa kali ini tidak ada sumbangan untuk pewira negara atau penduduk kampung yang terjejas ekoran Ops Daulat yang dilancarkan pasukan keselamatan di Felda Sahabat?? SAPP menabung untuk PRU13?? Bukankah pemimpin SAPP juga yang cakap kononnya penduduk kampung yang terjejas itu sedang mengalami kekurangan bantuan makanan dan ubat-ubatan??

STAR ada menganjurkan majlis makan malam sempena Tahun Baru Cina baru-baru ini di Donggongon yang kononnya dihadiri ribuan rakyat.. tentu majlis itu memakan belanja yang sangat besar.. tapi kenapa kedekut sangat untuk menghulurkan sumbangan kepada Tabung Wira Negara?? Bukankah STAR sinonim dengan slogan "Selamatkan Sabah Tanahair Ku"? So, berbaloilah jika STAR sumbangkan sedikit dana kepada Tabung Wira Negara atas peranan mereka menyelamatkan Sabah tanah air kita..

1 comments:

  1. PBS mmg prihatin akan nasib2 wira2 negara

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.