Saturday, July 6, 2013

Anwar Kata Merdeka Online Ditaja UMNO?

ANWAR KATA, laporan Berita Harian tidak benar.

ANWAR KATA, dia menerima satu nota dari Jusuf Kalla bahawa beliau (Jusuf) antara lain menyebut laporan Berita Harian (DISINI) bertarikh 28 Jun lalu adalah tidak benar.

ANWAR KATA, Jusuf juga telah mengutus bantahan serta tuntutan kepada Berita Harian agar akhbar berkenaan membuat pembetulan kepada laporan berkenaan.

ANWAR KATA, beliau sejak dari awal lagi tidak yakin bahawa tokoh berkenaan akan mengeluarkan kenyataan “gila” seperti yang dilaporkan akhbar berkenaan.

ANWAR KATA, hubungan persahabatan antara mereka telah terjalin sejak sekian lama.

ANWAR KATA, Jusuf juga menolak permintaan untuk ditemubual wartawan daripada Malaysia.

ANWAR KATA, Jusuf Kalla berulang kali berbicara dengan saya, meminta saya, jangan buat ulasan sehingga beliau mengarahkan media khususnya Berita Harian membetulkan.

ANWAR KATA, Pak Yusuf Kalla, tahu wartawan Malaysia selalu memutar belit kenyataan. Jadi dia enggan. Jadi dia tolak. 'Tulisan itu tidak benar. Saya akan bantah'.

ANWAR KATA, dakwaan berkenaan pada awalnya dibangkitkan dalam satu laman web yang didakwanya ditaja Umno, dan kemudiannya dihebahkan oleh "media Umno" termasuk akhbar Berita Harian.

Sumber ANWAR KATA ini dipetik dari portal Ar Risalah

Kenapa semuanya ANWAR yang KATA, bukan Jusuf Kalla yang KATA?

Jika benar Jusuf Kalla tidak mempercayai wartawan di Malaysia, kenapa tidak salurkan sahaja KATA-KATA itu kepada Merdeka Online; memandangkan portal Indonesia itu bertanggungjawab menyiarkan artikel asal yang kemudiannya "dimanipulasikan" oleh media di Malaysia?

Dan seperkara lagi, bukankah Pakatan juga mempunyai media rasmi mereka sendiri? Kenapa Jusuf Kalla tidak minta wartawan pro pakatan untuk menemu bual beliau?? Atau, mungkinkah maksud Jusuf Kalla bahawa beliau tidak mempercayai wartawan di Malaysia, antara lain termasuklah wartawan dikalangan media pro pembangkang?

Jika laporan Berita Harian itu tidak benar, sama-samalah kita membaca laporan asal itu di sini (Bual Bicara Penuh Jusuf Kalla). 

Mengenai tuduhan Anwar bahawa dakwaan berkenaan pada awalnya dibangkitkan dalam satu laman web yang ditaja Umno, ingin juga saya persoalkan tentang sejak bila portal Indonesia (Merdeka Online) ditaja oleh Umno? Tuduhan Jusuf Kalla bahawa Anwar menerima dana asing JELAS dinyatakan dalam laporan Merdeka Online dan juga Berita Harian. Jesteru, kenapa Anwar dan Jusuf Kalla enggan memfailkan saman terhadap portal Merdeka Online?

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.