Wednesday, August 21, 2013

Junz Wong fitnah mangsa fitnahnya melakukan ugutan bunuh

Difahamkan ianya (surat) mengandungi 50 keping wang pengebumian bernilai 8 bilion dan tulisan di dalam bahasa Inggeris yang berbunyi: Your way to the future, you need more money to spend… more young girl… drinks… sex… etc so there are some her for you…. - Borneo Post

Junz Wong dalam Facebook milik beliau mengakui bahawa ugutan itu berpunca daripada tindakan beliau membangkitkan isu-isu seperti KKIP, Sabah Port dan SAFMA.. Beliau percaya bahawa ugutan itu bertujuan untuk menghalang beliau dari terus menabur fitnah sekaligus melingkupkan syarikat-syarikat berkaitan kerajaan. Walau bagaimanapun, Junz dalam kenyataannya di Borneo Post menegaskan bahawa beliau sama sekali tidak lemah semangat setelah menerima ugutan bunuh tersebut, sebaliknya beliau akan terus memfitnah, memanipulasi dan mengelirukan rakyat agar DAP berjaya membuka cawangan baru di negeri ini. Samada benar surat itu datang daripada syarikat-syarikat yang menjadi mangsa fitnah beliau, atau mungkin hal peribadi Junz yang gemar mendampingi gadis-gadis seksi, atau mungkin ditulis dan dihantar sendiri oleh Junz bagi menaikkan lagi populariti beliau, yang pasti Junz juga sedang bermain dengan fitnah apabila beliau berkata ancaman itu datang daripada pihak-pihak yang tidak berpuas hati terhadap pendedahannya..

He believed that threat may have been made by certain parties who were unhappy with certain issues that he had brought up in the past couple of months such as KKIP land, Sabah Ports, SAFMA etc.. "I believe that threat was a warning to stop me from bringing up issues pertaining to the people interests" Junz said.. - Junz Wong

Apa bukti Junz bahawa ugutan bunuh itu datangnya dari KKIP, Sabah Port dan SAFMA? Jika hal-hal kecemasan seperti ini pun beliau masih berselera manabur fitnah, bagaimana pula ketika turun padang mencari salah silap kerajaan? Sudah tentu fitnahnya lebih ganas seperti kes KKIA.. kelewatan penerbangan yang disebabkan oleh cuaca buruk dikatanya disebabkan oleh kegagalan tower communication.. Jangan haraplah Junz akan jujur dalam memperjuangkan nasib rakyat.. selagi ada ruang untuk membohong, selagi itulah beliau akan terus membohong.. Junz sepatutnya menganggap ugutan bunuh ini sebagai pengajaran buat dirinya supaya tidak terlalu rakus menabur fitnah sehingga boleh menjejaskan periuk nasi sebilangan pihak yang tidak bersalah.. Sungguh memualkan apabila Junz selesai memfitnah KKIA, Sabah Port dan SAFMA kononnya tidak cekap dan berlaku banyak kelemahan, kini beliau menuduh pula ketiga-tiga syarikat atau agensi itu antara yang mendalangi ugutan bunuh terhadapnya..

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.