Sunday, August 25, 2013

Junz Wong tidak mahu kerajaan Pusat salurkan peruntukkan tambahan ke Sabah?

Why has State Government over-spent and tabled a supplementary bill for additional RM942,898,430? State Govt has already approved a budget of staggering RM3.9 billion for 2013. - Sabahkini

Belum pernah ada pembangkang di Sabah buat komplen hanya kerana kerajaan minta tambahan peruntukkan.. Malah mereka lebih mengalu-alukan supaya kerajaan Persekutuan menyalurkan lebih banyak dana untuk negeri ini.. Berlainan pula dengan si raja pembohong dan putar belit Junz Wong.. beliau seakan tidak sanggup menerima kenyataan bahawa negeri ini sememangnya memerlukan lebih banyak dana selain daripada bajet yang dibentangkan.

Jika Junz beranggapan bahawa berlaku penyelewengan sehingga kerajaan negeri mengusulkan bajet tambahan, beliau sepatutnya membuktikan perkara itu terlebih dahulu.. Malah Junz juga patut sedar bahawa Sabah bukanlah negeri kecil seperti Pulau Pinang yang sering dilawatinya sejak bergelar wakil rakyat..

Mungkinkah motif sebenar Junz adalah untuk melambat-lambatkan atau menghalang aktiviti pembangunan di negeri ini?? Jika kita lihat cara Junz berpolitik, beliau lebih berminat melingkupkan syarikat atau agensi-agensi dibawah kerajaan seperti KKIA, SAFMA dan Sabah Port.. Jesteru, tidak heranlah Junz menyalak bila kerajaan negeri mengusulkan peruntukkan tambahan.. Bagi Junz, sebarang perkembangan positif mengenai ekonomi negeri ini adalah satu ancaman baginya..

Malang sungguh pengundi-pengundi Likas kerana mempunyai wakil rakyat yang hanya tahu membangkitkan isu-isu yang bertujuan untuk memusnahkan aktiviti pembangunan ekonomi Sabah.. Setakat ini tidak ada pula Junz berjumpa atau beramah mesra dengan pengundi-pengundinya.. dan tidak ada juga Junz turun padang mendengar masalah-masalah dari pengundinya.. Junz lebih sibuk bertemu rakan-rakannya di Pulau Pinang di samping mencari mana-mana agensi kerajaan yang boleh diserangnya..

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.