Monday, June 17, 2013

Penduduk Tuaran Bangga Anak Jatinya Dilantik Menteri Kabinet Malaysia

KITA bersyukur akhirnya seorang pemimpin kelahiran Daerah Tuaran serta putera kepada seorang bekas pemimpin terkenal daerah Tuaran telah dilantik sebagai Menteri Kabinet Malaysia kali ini. 

Sememangnya perlantikan Datuk Rahman Dahlan ke jawatan sebagai Menteri Kesejatraan bandar dan perumahan dan kerajaan Tempatan pusat, sesuatu yang sangat bertepatan, ini berdasarkan ketokohan pemimpin muda ini, sememangnya beliau seorang pemimpin muda yang dikagumi semua rakyat Tuaran.

Ketokohan beliau serta kewibawaan sememangnya terserah semenjak menjadi MP sejak penggal lalu, justeru itu kita tidak terkejut beliau dilantik ke kabinet kali ini. Oleh itu kita rakyat Tuaran sememangnya rasa berbangga dengan anak jati Tuaran ini mungkin bakal adalah Ketua Menteri Sabah pada masa depan.

Kepada Datuk Rahman Dahlan, diharapkan dengan perlantikan jawatan ini, agar dapat memberi perhatian serius terhadap Majlis Daerah Tuaran yang dipenuhi dengan berbagai isu, termasuk isu PPRT di Seri Rugarding dan Telipok Ria yang terletak di bawah seliaan MDT.

PPRT ini sepatutnya diberikan kepada rakyat yang tiada rumah, akan tetapi MDT telah mengkontrakkan rumah PPRT ini kepada seorang kontraktor kaya dari daerah itu; tanpa balas kasihan kepada penduduk yang sepatutnya layak.

Kita mohon agar Datuk Rahman dapat menyiasat, kerana kita percaya beliau seorang pemimpin yang jujur serta utamakan kepentingan rakyat, serta dilihat seorang yang bersih. 

Kita juga berharap agar Datuk Rahman Dahlan dapat mengawasi MDT ini dalam membelanjakaan semua peruntukan dari kerajaan pusat, ini kerana kita selama ini melihat MDT ini bagaikan 'loose control' dalam menguruskan kewangannya, MDT ini bagaikan syurga kepada beberapa kerat Taukey dan kuncu-kuncu mereka, harap Datuk bertindak segera.

Harapan Rakyat,

PENDUDUK ASLI TUARAN


SELAIN MEMILIKI REPUTASI CEMERLANG DAN BERSIH, DATUK RAHMAN DAHLAN JUGA TERKENAL ANTARA PEMIMPIN BN YANG LANTANG MENJAWAB KRITIKAN-KRITIKAN PANAS PIHAK PEMBANGKANG MELALUI BLOG BELIAU (AHLI PARLIMEN KOTA BELUD). WALAUPUN BUKAN PENDUDUK TUARAN, BULLET JUGA TUMPANG GEMBIRA DENGAN PELANTIKAN TERSEBUT SERTA BEBERAPA PEMIMPIN SABAH KE DALAM KABINET PERSEKUTUAN. 

1 comments:

  1. Selamat berkhidmat untuk rakyat, Datuk. Jalankan tugas anda dgn adil dan saksama

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.