Monday, December 24, 2012

Lagi Satu Produk Fitnah Pakatan

Makin dekat PRU13, makin ganas pemimpin dan media pro pembangkang menabur fitnah. Buat secara terang-terangan pula tu. Kalaupun mahu membuat pendedahan, gunalah dokumen-dokumen yang sah dan boleh dipercayai, bukannya dari sumber yang boleh diubah-suai pada bila-bila masa dan oleh sesiapa sahaja.

Teruskan layan pendedahan pembohongan jentera fitnah pembangkang di bawah; 

Seperti yang pernah Pisau dedahkan, kilang propaganda haprak pakatan sekarang ini melakukan recycle skrip untuk menghentam pemimpin negara. Tipu fitnah dan pembohongan diulang-ulang.

Malah pembohongan dilakukan secara terang terangan. Kali ini Tun Mahathir menjadi sasaran,mantan Perdana Menteri ini walaupun sudah tidak memegang jawatan didalam parti dan kerajaan tidak henti menjadi sasaran malah dilihat sebagai ancaman besar buat haprak pakatan.

Dua penulis Joe Fernandez, Wong Choon Mei dari Malaysia Chronicle nampak gayanya kantoi berbohong. Mereka telah memfitnah melalui artikel: KES NAMA HILANG: Adakah Dr M bekas pemimpin kedua terkaya dengan harta $ 44 BILLION?

Dituduhnya Tun Mahathir mempunyai kekayaan 44billion,artikel bodoh dan bebal ini nyata meremehkan minda. Masakan tidak Tun Mahathir dikatakan lebih kaya daripada Sultan Brunei,Raja Arab Saudi dan Ratu Elizabeth.

Maklumat yang dipaparkan kononnya dicedok dari laman Wikipedia. Untuk pengetahuan anda Wikipedia adalah encyclopedia yang boleh diedit dan dimasukan fakta oleh mana mana pihak tanpa melalui sebarang tapisan.
 


Dalam artikel Malaysia Chronicle,penulisnya memberi gambaran buruk seolah nama Tun M sengaja dipadamkan, walhal dikesan didalam logs wikipedia mereka sendiri yang memasukkan maklumat palsu, cetak, buat artikel fitnah kemudian padam kembali. Seolah nama Tun M sengaja dibuang untuk mengelak dari pengetahuan umum.

Ref: http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=41361%3Akes-nama-hilang-adakah-dr-m-bekas-pemimpin-kedua-terkaya-dengan-harta-%24-44-billion%3F&Itemid=2

Argument mereka berdasarkan yang berikut

ref: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heads_of_state_and_government_by_net_worth#cite_note-22

di sini diserta kan bukti bagai mana malaysia chronicle tidak membuat kaji selidik dan terus publish artikel berbau FITNAH di laman web nya mengenai Tun.

note: follow snapshot di atas akan nampak bukti bahawa


1. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heads_of_state_and_government_by_net_worth#cite_note-22 - boleh di edit oleh sesapa juga
 

2. up loader asal yg memasukan nama Tun telah di BAN oleh wiki 13-4-2012 telah di BLOCKED access kerana abusive
 

3. sumber ref yg di gunakan untuk mengait kan nama Tun di wiki "ref21"
tiada credantial -->http://www.financetwitter.com/2011/02/marcos-mubarak-mahathir-whos-the-richest-man.html, <------


Untuk pengetahuan anda,ini adalah teknik bagaimana melakukan pembohongan dengan menggunakan fakta palsu yang direka untuk justifikasi artikel fitnah mereka.Kaedah penipuan dan pembohongan ini dilakukan oleh haprak pakatan sejak sekian lama.

Kepada penyokong kerajaan jangan terlepas pandang Wikipedia,laman ini sekarang dikuasai oleh haprak pakatan menukar fakta dan secara halus menyerang bangsa melayu,Islam dan negara. 

Sumber: Pisau.Net

14 comments:

  1. Hishammuddin berkata setiap rakyat perlu memahami taktik yang digunakan pembangkang itu dan sekaligus berusaha membentuk gelombang yang membina bagi melawan perkara buruk yang dibawa pembangkang.

    ReplyDelete
  2. Katanya rakyat juga perlu faham bahawa pelbagai isu akan berleluasa pada ‘musim politik’ ini terutamanya isu lapuk yang akan dibangkitkan semula oleh pembangkang.

    ReplyDelete
  3. “Serangan peribadi ke atas pemimpin juga isu biasa bagi mereka (pembangkang).

    ReplyDelete
  4. “Kita jangan ikut rentak mereka. Jangan lawan buruk dengan buruk, tetapi lawan buruk dengan baik. Kita mengamalkan politik sihat dan dapat diterima semua pihak. Kita tidak bawa politik sempit dan jalanan,” tegasnya.

    ReplyDelete
  5. pakatan suka mainkan politk fitnah.

    ReplyDelete
  6. Memang tidak disangka bukan pembangkang sanggup buat apa saja untuk mendapatkan undi.

    ReplyDelete
  7. Memang perlu berhati-hati dengan parti PR ini. Perlukah mereka ini dipilih menjadi Kerajaan? Jika permainan kotor itu pilihan mereka.

    ReplyDelete
  8. Kerajaan BN telah banyak memberikan perubahan kepada Malaysia sebagai sebuah kerajaan yang diamanahkan.

    ReplyDelete
  9. Fitnah sana sini direka oleh ahli pembangkang. Fitnah senjata mereka untuk menjatuhkan BN,.

    ReplyDelete
  10. Itulah yang kita dapat lihat dengan strategi pembangkang ini. Nampak sangat yang mana pembangkang sekarang benar-benar ketandusah isu.

    ReplyDelete
  11. Agaknya pakatan pembohong ni dah semakin kritikal.... opppppsss bukan semakin tetapi dah kritikal yang kronik disebabkan apa sahaja yang mereka lakukan yang busuk dah terbongkar. Malahan.... nak cipta fitnahpun dah tak sebijak mula2 dulu . Semua kantoi sebelum bergerak depan lagi. BELAKANG ADA BOCOR!!!

    ReplyDelete
  12. memang betullah kata bloger2 pro kerajaan bahawa Pakatan Rakyat lebih gemar membohong untuk mendapatkan sokongan rakyat berbanding dengan menyelesaikan masalah2 rakyat di negeri2 yang ditadbir mereka..

    ReplyDelete
  13. jika tuduhan ini benar, kenapa tidak ada pemimpin2 pembangkang atau NGO pro pembangkang membuat laporan polis atau sprm?

    ReplyDelete
  14. selepas pembangkang kantoi membohong di Perancis, mereka beralih pula kepada isu hong kong.. bila kantoi di hong kong, mereka guna pula wikipedia untuk mencipta pembohongan baru.. entah lepas ni apa lagi pembohongan yang mereka cipta..

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.