Sunday, October 14, 2012

Pemuda SAPP buat laporan Polis

kutuk polis tapi buat juga laporan polis
ketika pemimpin-pemimpin pembangkang yang lain sibuk mempertikaikan kenyataan Nazri Aziz dan Datuk Najib Razak berkenaan dengan RM40 juta, lain pula halnya dengan parti nyamuk SAPP. Mungkin ahli-ahli SAPP mahu sentiasa dilihat kehadapan dalam memperjuangkan sesuatu isu, maka terpaksalah mereka melakukan tindakan yang lebih berani sedikit berbanding dengan parti lain. Hari ini pemuda SAPP tanpa menggunakan otak terus membuat laporan polis bagi mendesak pihak polis supaya menyiasat dengan lebih lanjut berkenaan dengan asal usul RM40 juta. Sama saja macam DAP yang mahu Suruhanjaya Siasatan DiRaja ditubuhkan. Malah ada juga pemimpin-pemimpin pembangkang yang mahu kertas siasatan SPRM didedahkan.

Tahukah pemimpin-pemimpin pembangkang bahawa Amalan Rahsia dalam hal penyiasatan oleh polis atau badan pencegahan rasuah atau apa-apa badan berkuasa adalah amalan satu dunia? Ianya hanya boleh didedahkan apabila ada kes dan dakwaan dibuat di mahkamah. Apa sahaja maklumat siasatan tidak boleh ditunjuk kepada awam kerana dikhuatiri penjenayah akan tahu butir-butir siasatan atau apa sahaja maklumat yang membolehkan mereka terus meloloskan diri dari tindakan undang-undang. Mana la tahu satu hari nanti akan ada bukti baru yang boleh membantu pendakwaan.

Lagipun kenapa hanya serang SPRM dan kerajaan BN saja? kenapa tidak serang sekali badan pencegah rasuah paling telus di Asia Tenggara ICAC?

Kesimpulannya, apa yang dilakukan oleh pemuda SAPP ini hanya ibarat mencurahkah air ke daun keladi. Apa lagi yang perlu disiasat oleh polis jika kes itu sudah disiasat oleh SPRM dan ICAC sejak sekian lama? lebih-lebih lagi apabila kes ini berkait rapat dengan penggubahan wang haram atau rasuah, bukannya kes pembunuhan atau rompakan. Walaupun pihak polis menyiasat kes ini, hasil siasatan yang ingin diketahui oleh pemuda-pemuda SAPP tetap tidak akan didedahkan kepada umum kerana faktor Amalan Rahsia.

Lagi berbaloi jika pemuda SAPP membuat laporan polis terhadap Presiden mereka Datuk Yong Teck Lee kerana menyebabkan negeri Sabah kerugian RM114 juta.
 
**susah juga bila ada ahli politik yang mulutnya lebih laju dari otaknya berfikir**

By: Borneo Bullet

20 comments:

  1. Saya rasa tdk payah lah buat mcm ni. buang masa sahaja.. just give to the authority

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang buang masa pun.. saja cari publisiti.. ICAC dan SPRM sudah jalankan siasatan la.. kenapa mau lagi buat laporan polis?

      Delete
  2. sometimes, the oppositions just manipulate the information. have been prove that Musa didnt involve with the money laundering. PM also said that

    ReplyDelete
    Replies
    1. dunno why they keep manipulating the facts when the case already settled by MACC and ICAC.. why don't they questioned about luxury vehicles belong to Pakatan Rakyat?

      Delete
  3. Kesimpulannya, apa yang dilakukan oleh pemuda SAPP ini hanya ibarat mencurahkah air ke daun keladi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi berbaloi jika pemuda SAPP ini buat laporan polis bagi kes SAS yang melibatkan ketua mereka sendiri..

      Delete
  4. Lagi berbaloi jika pemuda SAPP membuat laporan polis terhadap Presiden mereka Datuk Yong Teck Lee kerana menyebabkan negeri Sabah kerugian RM114 juta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. ibarat kuman disebarang laut nampak, tapi gajah depan mata pura2 tidak nampak.. Yong Teck Lee yang berjaya merompak hak2 rakyat Saah tidak pula dibawa ke muka pengadilan.. malah dipertahankan dan dibantu untuk merompak Sabah untuk kali kedua pula..

      Delete

  5. Lagipun kenapa hanya serang SPRM dan kerajaan BN saja? kenapa tidak serang sekali badan pencegah rasuah paling telus di Asia Tenggara ICAC?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam kepala pemimpin2 SAPP hanya ada jawatan kabinet negeri saja.. lain2 hal mereka tidak kisah.. sebab itulah strategi perjuangan mereka hanya penuh dengan pembohongan hinggakan YTL sendiri di saman rm1 juta oleh Harris kerana membohong..

      Delete
  6. Dulu waktu YTL jadi KM Sabah pun beliau ada dikaitkan dengan kes rasuah dari 1996 hingga 1998.

    ReplyDelete
    Replies
    1. malah membuatkan sabah hampir bankrap.. jika kerajaan Sabah tidak diambil alih oleh Musa Aman, sudah tentu Sabah bankrap disebabkan pentadbiran kurang cekap si Yong Teck Lee.

      Delete
  7. Tindakan YTL mengarahkan BOD SAS membeli saham-saham NBT dan Sugarbun telah menyebabkan SAS mengalami kerugian teruk. Ramai pelabur rakyat tempatan Sabah mengalami kerugian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. isu SAS ni Yong Teck Lee sendiri yang arahkan.. tapi sekarang dia sibuk tuding jari dan meminta kertas putih.. kan bagus YTL saman saja pihak yang menuduh beliau.. kenapa tidak saman?? takut??

      Delete
  8. buang masa saja lapor polis, SAPP nak tunjuka baik ja tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ketika jadi pembangkang saja tunjuk baik.. masa YTL jadi KM Sabah, habis semua hutan di Sabah diberikan kepada kroni2 YTL..

      Delete
  9. Sia-sia saja SAPP buat laporan.

    ReplyDelete
  10. Siasatan sudah tamat dan ada jawapan, memang tiada manfaat SAPP buat laporan polis. SAPP hanya mahu publisiti saja.

    ReplyDelete
  11. kalau SAPP tidak puas hati dengan hasil siasatan ICAC dan SPRM, dedahkan sajalah bukti2 baru supaya fail siasatan boleh dibuka semula..

    ReplyDelete
  12. apa hasilnya buat laporan polis jika polis juga akan merujuk kepada hasil siasatan badan pencegahan rasuah??

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.