Tuesday, December 18, 2012

BN BAWA PERUBAHAN KEPADA RAKYAT SABAH

SANDAKAN : Selaras dengan ikrar Janji Ditepati, tiada siapa boleh menafikan bahawa kerajaan Barisan Nasional (BN) telah membawa banyak perubahan dan kemajuan kepada rakyat dan negeri Sabah, kata Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman.

Beliau berkata jika diimbas kembali, ketika mengambil alih kepimpinan parti dan kerajaan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berjanji untuk turun padang dan melakukan tinjauan mesra untuk merasai denyutan nadi rakyat. 

Katanya ini dibuktikan apabila Perdana Menteri telah memperjuangkan banyak agenda penting untuk kesejahteraan rakyat.

"Pemimpin BN turun padang bukan dengan tangan kosong, bukan hanya berucap dan berceramah, tetapi merasai denyut nadi rakyat, tepati janji, prihatin terhadap masalah rakyat dan memastikan masa depan rakyat terjamin," katanya.

Pelbagai inisiatif dan bantuan untuk membantu meringankan beban rakyat dilaksanakan, antaranya dalam Belanjawan 2013 ialah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0, Kedai Rakyat 1Malaysia, bantuan persekolahan, baucar buku dan banyak lagi, katanya pada Majlis Bersama Rakyat Parlimen Batu Sapi dan upacara pecah tanah projek Masjid Lupak Meluas berharga RM5 juta yang disempurnakan oleh Najib di sini. (Bernama)

36 comments:

  1. Kita sebagai parti pemerintah BN apabila diberi mandat kepada rakyat kita terus bekerja, turun ke padang mengetahui masalah rakyat, mendampingi rakyat seperti saranan selalu YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib bahawa sebagai wakil rakyat, pemimpin mesti selalu turun ke bawah untuk mengetahui masalah rakyat.-Musa

    ReplyDelete
  2. Saya yakin BN Sabah akan terus berada dalam keadaan yang baik dan bersedia untuk menghadapi pilihanraya.-Musa

    ReplyDelete
  3. Pembangkang adalah parti yang pakar membuat janji bulan dan bintang, di Sabah mereka menjual pelbagai janji seperti royalty minyak, hak orang Sabah, Sabah didiskriminasi dari sudut pembangunan, kemajuan dan pelbagai dakwaan lagi.

    ReplyDelete
  4. Apabila Perdana Menteri memperkenalkan konsep 1Malaysia ini, beliau pergi ke Sabah dan mengatakan Sabah adalah role model.. kerana beliau juga sedar seperti yang kita semua tahu Sabah ini sudah lama kita amalkan cara konsep 1Malaysia ini di mana kita walaupun terdiri daripada pelbagai suku kaum, agama dan budaya tapi kita boleh hidup dalam keadaan aman sentosa dan harmoni, saling bantu membantu antara satu sama lain… kita rayakan setiap perayaan kaum bersama… secara natural ia mewujudkan perasaan kekitaan dan jadi ia tidak mendatangkan masalah.-Musa

    ReplyDelete
  5. Perubahan yang positif perlu diteruskan

    ReplyDelete
  6. Jangan terpedaya dengan kabar2 angin pembangkang

    ReplyDelete
  7. Sabah berkembang menjadi sebuah negeri yang maju, makmur, aman dan
    stabil menerusi pendekatan yang dilaksana kerajaan Barisan Nasional

    ReplyDelete
  8. kerajaan di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak
    bukan hanya bertanggungjawab dan berupaya melaksanakan tugas, tetapi
    juga memberi perhatian kepada kepentingan rakyat dan negara.

    ReplyDelete
  9. Ini membolehkan Sabah menjadi negeri yang membangun dengan mampan

    ReplyDelete
  10. pertumbuhan ekonomi Sabah kekal teguh selain memiliki rizab yang kukuh

    ReplyDelete
  11. Kestabilan politik penting untuk menarik pelaburan serta membolehkan perniagaan berkembang pesat

    ReplyDelete
  12. RAKYAT PERLU MENILAI SECARA JUJUR DAN IKHLAS KEMAMPUAN DAN PRESTASI KERAJAAN BN SABAH

    Sesungguhnya Bajet 2013 adalah merupakan bajet yang terbesar dalam sejarah negeri Sabah. Rakyat perlu menghakimi dan menilai secara jujur dan ikhlas kemampuan dan prestasi Kerajaan Barisan Nasional Sabah dibawah pimpinan Datuk Musa Aman yang sentiasa berhati-hati, berhemat dan telus dalam mengurus kewangan negeri Sabah.

    ReplyDelete
  13. RAKYAT PERLU MENILAI SECARA JUJUR DAN IKHLAS KEMAMPUAN DAN PRESTASI KERAJAAN BN SABAH

    Namun, dengan Pengurusan Bajet dan Pengurusan Hasil yang berhemat dan bijak, Akaun Hasil Disatukan telah meningkat dari tahun ke tahun dan semakin kukuh. Pada tahun 2011, Akaun Hasil Disatukan telah meningkat kepada RM3.3 bilion dan ini merupakan catatan tertinggi dalam sejarah kewangan negeri Sabah.

    ReplyDelete
  14. RAKYAT PERLU MENILAI SECARA JUJUR DAN IKHLAS KEMAMPUAN DAN PRESTASI KERAJAAN BN SABAH

    Kedudukan hasil pada awal tahun 2001 pula ialah sebanyak RM1.2 bilion sahaja. Hasil tahun 2011 telah meningkat empat kali ganda iaitu mencecah jumlah RM4.4 bilion. Untuk pengetahuan semua, jumlah hasil yang telah dikutip sejak tahun 2001 hingga tahun 2011 adalah berjumlah RM28.14 bilion.

    ReplyDelete
  15. RAKYAT PERLU MENILAI SECARA JUJUR DAN IKHLAS KEMAMPUAN DAN PRESTASI KERAJAAN BN SABAH

    Ini membawa jumlah keseluruhan Perbelanjaan sepanjang tempoh tersebut sebanyak RM24.93 bilion. Walaupun dengan perbelanjaan yang meningkat setiap tahun, kerajaan negeri Sabah masih berjaya mengukuhkan Akaun Hasil Disatukan negeri melebihi RM3 bilion.

    ReplyDelete
  16. RAKYAT PERLU MENILAI SECARA JUJUR DAN IKHLAS KEMAMPUAN DAN PRESTASI KERAJAAN BN SABAH

    Rakyat sendiri boleh menilai prestasi dan kecemerlangan yang dihasilkan oleh kerajaan Barisan Nasional selama ini. Kerajaan Barisan Nasional adalah kerajaan yang prihatin dan peka terhadap keperluan dan kehendak rakyat.

    ReplyDelete
  17. RAKYAT PERLU MENILAI SECARA JUJUR DAN IKHLAS KEMAMPUAN DAN PRESTASI KERAJAAN BN SABAH

    Tidak akan wujud Kerajaan ini jika tidak dengan sokongan dan dukungan rakyat. "Umpama air dicincang tidak akan putus, ibarat isi dengan kuku" – demikianlah dekatnya kerajaan dengan rakyat dan rakyat dengan kerajaan.

    ReplyDelete
  18. RAKYAT PERLU MENILAI SECARA JUJUR DAN IKHLAS KEMAMPUAN DAN PRESTASI KERAJAAN BN SABAH

    Namun kita sedar akan wujudnya dalang-dalang tertentu yang sentiasa menghasut, mengadu domba dan mengapi-apikan rakyat, supaya rakyat membenci dan memusuhi Kerajaan dengan membuat tuduhan, tohmahan, hasutan serta menabur fitnah. Niat jahat mereka ini termasuklah yang disebarkan menerusi media siber dengan tujuan untuk menjatuhkan pemimpin dan kerajaan.

    ReplyDelete
  19. RAKYAT PERLU MENILAI SECARA JUJUR DAN IKHLAS KEMAMPUAN DAN PRESTASI KERAJAAN BN SABAH

    Ini ditambah lagi dengan janji-janji manis pembangkang melalui pembentangan bajet mereka yang bercita-cita besar atau ‘ambitious’ kononnya Sabah akan menikmati kadar royalti minyak yang berlipat kali ganda serta pelbagai janji kosong yang mengasyikkan. Hakikatnya janji-janji populist itu bukan sahaja tidak realistik dan tidak berpijak di bumi nyata umpama angan-angan Mat Jenin yang boleh memufliskan serta menghancurkan masa depan negeri dan negara, akibatnya rakyat juga yang akan sengsara dan menderita.

    ReplyDelete
  20. RAKYAT PERLU MENILAI SECARA JUJUR DAN IKHLAS KEMAMPUAN DAN PRESTASI KERAJAAN BN SABAH

    Kerajaan Barisan Nasional tidak menjanjikan bulan dan bintang. Kerajaan Barisan Nasional juga tidak berani berjanji kepada rakyat jika kerajaan tidak mempunyai kesanggupan atau kemampuan untuk menunaikan janji.

    ReplyDelete
  21. Sabah Barisan Nasional component parties have been urged to remain united and steadfast, and must not be afraid to rebuke the opposition for their lies and slander against the government.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Chief Minister Datuk Seri Musa Haji Aman said this when addressing a gathering of BN component leaders and supporters at the Sabah Umno building.

      Delete

    2. And, he also advised BN components to avoid internal squabbles or misunderstanding as it would result in disunity among party members.

      Delete

  22. The BN election machinery must be in a strong position, united and ready to take on the opposition in the coming general election. “We must strengthen our spirit, prepare and organise our machinery together in an orderly manner. We must not be complacent,” he stressed.

    ReplyDelete

  23. Musa who is also Sabah BN and Umno chief reminded all BN components to respect the decision on candidacy, saying there should not be any bickering over who has been picked as candidates but instead should work together to ensure victory for all BN candidates.

    ReplyDelete
    Replies

    1. He even cited the Malay proverb of “buang yang keroh, ambil yang jernih” which literally meant remove the dirty ones and take only the clean.

      Delete

    2. Hence, he reiterated BN must be together as one to face the opposition in the upcoming general election which was considered the most crucial as well as very important for the future of the people and country.

      Delete

    3. He added that BN has a remarkable track record that saw many development projects and programmes being implemented for the benefit of the people over the last 50 years.

      Delete
    4. In this respect, Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak has channelled multi-million allocations for Sabah to develop the education, security, health and agriculture sectors and also to boost the rural economy in the State.

      Delete

    5. The Chief Minister also urged the people not to gamble on their future solely for the personal interest of certain leaders. “Do not make a mistake in selecting your representatives. Do not place your future on the opposition leaders who have no track record, who are opportunists and make only empty promises,” he said.

      Delete

    6. Musa meanwhile praised the Prime Minister, saying he had already proven his ability to govern the country well in just three years after taking over the helm of the country.

      Delete
    7. He said this was evidenced by the various programmes introduced for the benefit of the people including the 1Malaysia concept, Government Transformation Programme (GTP), Economic Transformation Programme (ETP), National Key Result Areas (NKRA) and National Key Economic Areas (NKEA).

      Delete

    8. In addition, he said the Federal government also introduced the 1Malaysia Clinic, 1Malaysia People’s Shop, 1Malaysia People’s Menu, 1Malaysia People’s Welfare Programme and the 1Malaysia People’s Trust Scheme.

      Delete
    9. The BN government, he assured, would continue to implement more development projects and fulfil its promise to develop the whole of Sabah.

      Delete
    10. The recognition accorded by a visiting foreign leader recently, who was so impressed with the progress, prosperity and harmony of our people, also spoke volume of the BN government’s efforts and achievements.

      Delete

    11. Therefore, all BN leaders, from grassroots leaders to the community leaders must go down to the people to explain and inform them of the actual situation – that the BN government has always been concerned of their wellbeing.

      Delete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.