Tuesday, August 13, 2013

Belum sempat DAP berpesta, Pak Lah sudah buat penafian

Akhirnya penulis bersetuju dengan pendapat Junz Wong apabila beliau sebelum ini ada mengatakan dalam FB beliau bahawa "we should have more BN leaders like Pak Lah".. Penulis bersetuju bukan kerana isi kandung buku bertajuk Awakening: The Abdullah Badawi Years in Malaysia yang dirujuk oleh Junz sehingga beliau sendiri secara tiba-tiba menjadi pro Pak Lah.. sebaliknya penulis bersetuju selepas terbaca penafian Pak Lah mengenai buku kontroversi tersebut yang disalah anggap oleh pembangkang kononnya ditulis, ditaja atau diterbitkan oleh Pak Lah.. Jesteru dengan penafian itu, maka kempunanlah pembangkang mahu melihat kemunculan siri perbalahan antara Mahathir dan Pak Lah sebagaimana yang pernah berlaku sebelum ini.

Dalam penafian Pak Lah, beliau turut menegaskan bahawa beliau tidak pernah meninggalkan umno sebagaimana yang dibayangkan oleh pembangkang.
"Saya tidak pernah meninggalkan UMNO dan insya-Allah bila tiba masanya nanti, saya akan menghembuskan nafas terakhir saya di dunia ini masih lagi sebagai ahli UMNO yang cintakan negaranya," - Pak Lah
Dalam buku tersebut, Pak Lah antaranya menjawab beberapa persoalan mengenainya dirinya, terutama sekali mengenai tuduhan yang pernah dilemparkan oleh Tun Mahathir selama ini terhadap beliau. Antara lain pandangannya mengenai Mahathir tentang apa yang disifatkan oleh beliau sebagai manusia penuh kontradiks ialah mengenai perubahan dalam UMNO, kehilangan majoriti dua pertiga BN dalam pilihanraya 2008, juga mengenai menantunya, KJ yang dipertahankannya sebagai tidak pernah campurtangan dan mempengaruhinya dalam urusan kerajaan serta berbagai lagi.

Jesteru, apa pula pendapat Junz Wong selepas ini? Adakah Junz akan buat kenyataan seperti ini "we shouldn't have more BN leaders like Pak Lah"??.. Inilah akibatnya jika suka sangat buat kenyataan tanpa usul periksa.. pantang nampak perkara yang memihak kepada pembangkang, maka diulasnya secara membuta tuli tanpa mengetahui perkara sebenar. Sebagai ahli politik DAP yang tentunya memiliki sikap rasis dalam diri, pastinya perbalahan antara Tun Mahathir dan Pak Lah ini menjadi bahan sorakkan mereka dengan harapan kaum terbesar negara ini akan berpecah belah menanti dijajah oleh DAP.

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.