Wednesday, August 28, 2013

Kerana Malas Turun Padang, Darell Minta Rakyat Sediakan Soalan Untuknya

Penulis memuji cara kreatif Darell Leiking dalam mendapatkan pandangan daripada penyokong-penyokongnya mengenai soalan yang perlu beliau bangkitkan pada sesi kedua Perlimen yang dijangkan berlangsung antara 22hb September - 04hb Oktober 2013.. Namun pujian penulis hanya JIKA Darell kerap melaksanakan aktiviti turun padang melihat sendiri masalah-masalah yang dihadapi rakyat. Sehingga ke hari ini, batang hidung Darell tidak pernah dilihat memasuki kampung, melawat kawasan-kawasan yang bermasalah terutamanya bagi Parlimen Penampang.. Disebabkan malas turun padang, maka Darell terpaksa mencari jalan pintas (shortcut) untuk mendapatkan soalan-soalan daripada penyokong-penyokong beliau sedangkan beliau tahu bahawa soalan yang bakal diajukan oleh penyokong-penyokongnya pasti lebih kepada soalan berbentuk emosi berbanding dengan realiti..

Sebagai Ahli Parlimen yang baru sahaja diberikan mandat oleh pengundi-pengundi Penampang, beliau sepatutnya bekerja keras membela nasib penduduk Penampang melalui aktiviti turun padang. Sekadar melayari Facebook dan memenuhi undangan temuramah bersama FZ.com tidak akan mampu membawa Darell kepada situasi sebenar. Majoriti penduduk Penampang mengharapkan supaya Darell merasai, menyelami dan memahami masalah mereka, bukan mereka pula yang perlu memahami apa yang dikehendaki oleh Darell sebagai persediannya menghadapi sesi kedua Parlimen. Jika Darell boleh terbang hingga ke Filipina semata-mata mahu melaksanakan agenda tersembunyi PKR di negara itu, takkan untuk keluar masuk kampung yang tidak memerlukan tiket penerbangan boleh menjadi masalah kepada Darell..

Pendek kata, soalan-soalan yang perlu dibawa ke Parlimen perlu dicari sendiri oleh Darell, bukannya mengambil jalan mudah dengan menyerahkan tugas itu kepada penyokong-penyokong beliau.. Baik Darell bersara dari politik jika malas memikul tanggungjawab sebagai Ahli Parlimen.. Berbanding dengan wakil rakyat pembangkang yang lain, sekurang-kurangnya Facebook mereka dihiasi dengan gambar aktiviti turun padang, sebaliknya Darell hanya mempunyai gambar-gambar yang bertujuan untuk mempopularkan dirinya.. Lihat saja cover photo beliau yang langsung tidak menampakkan ciri-ciri seorang Ahli Parlimen.. Darell nampaknya lebih bangga bila ditemuramah berbanding dengan "menemuramah" penduduk Penampang..

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.