Monday, August 5, 2013

Edisi Kantoi: Jika Junz Wong Jujur, Kenapa Ambil Masa Lama Untuk Menjawab?

Sumber
Awal-awal lagi Junz Wong sudah jatuh tersungkur.. lain kali kalau tidak tahu apa-apa mengenai gerak kerja Bay Container Port, jangan main bedal apa sahaja isu yang terlintas difikiran.. Kebiasaanya Junz Wong akan membalas sepantas yang mungkin apabila fitnah beliau tidak diterima oleh sebilangan pihak yang meluat dengan pendedahannya. Lihat saja bagaimana rancaknya beliau di Facebook membuat bermacam-macam pendedahan karut-marut bagi memburuk-burukkan kerajaan dan dalam masa yang sama mengugut akan membuang komen-komen yang tidak menyokong fitnah beliau.. Namun apabila SPSB menafikan pembohongan DAP yang digerakkan melalui mulut Junz Wong, terlalu mudah beliau memberikan jawapan seperti berikut "Will reply Sabah Port statement citing me as misleading and giving untrue accusation against Sepangar Bay Container Port. Stay tuned.."

Sepatutnya Junz Wong sudah bersiap sedia dari segi jawapan dan bukti sekiranya pihak yang dituduh beliau membuat penafian. Apakah beliau tidak menjalankan kajian sebelum membuat pendedahan palsu itu?? Mungkin ketika pandangan penulis ini ditulis, Junz masih terkapai-kapai atau terhegeh-hegeh mencari helah bagaimana untuk melepaskan diri selepas terkantoi membohongi rakyat. Sekali sudah terkantoi, bukan mudah untuk membina semula persepsi rakyat supaya terus mempercayai pendedahan-pendedahan palsu DAP.. Sekiranya Junz sudah mati akal untuk membalas kenyataan SPSB, penulis cadangkan supaya beliau memohon maaf secara terbuka dan menjelaskan kepada semua rakyat yang berjaya ditipunya mengenai keadaan sebenar. Tidak perlulah Junz Wong cuba menegakkan benang yang basah.. lagipun, sebagai orang awam, penulis berpendapat bahawa penjelasan SPSB jauh lebih convincing kerana mereka berada dalam industri itu berbanding dengan ahli politik seperti Junz Wong..

Sama-samalah kita tunggu apa bentuk putar-belit dari Junz Wong selepas ini.. Yang pasti beliau tidak akan mengakui kesilapan melainkan terus mengapi-apikan rakyat supaya menolak sesiapa sahaja yang mempunyai kaitan dengan kerajaan BN. Satu perkara yang rakyat perlu tahu mengenai sikap pembangkang ialah, kepantasan mereka membohong sentiasa mengatasi kepantasan mereka dalam memberikan jawapan balas. Dari satu sudut lain, jika Pendedahan Junz Wong ini dibuat dengan cara jujur dan ikhlas, sepatutnya beliau tidak menghadapi masalah dan tidak memerlukan masa yang lama untuk membalas kenyataan pihak SPSB..

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.