Thursday, August 22, 2013

Selepas Jenayah Berleluasa, DAP Mahu Kerajaan Najib Contohi Ketegasan Tun Mahathir

Pengerusi Democracy Action Party (DAP) Sabah Jimmy Wong Tze Phin menegaskan bahawa kerajaan perlu mencontohi ketegasan kepimpinan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad dalam melaksanakan undang undang Negara semasa berkuasa yang tidak berbelah bahagi ketegasannya. - Sabahkini

Bangang punya Jimmy Wong.. So, kenapa bantah akta ISA, Ordinan Darurat, akta Perhimpunan Aman dan sebagainya jika mahu negara ini melaksanakan undang-undang secara tegas sebagaimana yang dilakukan oleh Tun Mahathir? Semua undang-undang ini sudah terbukti berkesan dalam menangani kegiatan jenayah serta pelbagai bentuk ancaman dalam negara. Jika bukan kerana ahli politik pembangkang seperti Jimmy Wong, negara ini sudah tentu aman dan selamat sehingga kehari ini.. Lagi bangang kenyataan yang dibuat oleh Jimmy Wong apabila beliau duduk dalam parti yang turut menyokong perhimpunan haram dan membela nasib penjenayah dalam penjara.. Entah apa jenis jin yang masuk ke dalam tubuh Jimmy Wong sehingga beliau tergamak melakukan pusingan 360 darjah selepas bersekongkol dengan puak-puaknya sendiri yang suka sangat membantah apa sahaja yang dilakukan kerajaan dalam membendung kegiatan jenayah..

Daripada Jimmy Wong membuat kenyataan yang berbelit-belit kononnya mahu kerajaan mereformasikan tugas dan tanggungjawab PDRM, bukankah lebih baik beliau mencadangkan terus penguatkuasaan semula undang-undang yang berjaya digugurkan oleh puak-puak Pakatan Rakyat? Selepas ribuan penjenayah yang ditahan dibawah Ordinan Darurat dibebaskan, kini barulah Jimmy Wong sedar bahawa negara ini sedang diancam jenayah berat? Ketika pembangkang mendesak supaya akta itu dimansuhkan, kenapa mereka tidak fikir kebarangkalian kes jenayah akan meningkat? atau desakan memansuhkan akta itu juga merupakan sebahagian daripada strategi mereka untuk melakukan rampasan kuasa? maklumlah, apabila jenayah meningkat, maka pembangkang boleh menggunakan isu itu kononnya kerajaan telah gagal membendung kegiatan jenayah.. pemimpin-pemimpin pembangkang seperti Jimmy Wong akan menggunakan kesempatan ini untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa merekalah yang paling bijak dengan mencadangkan idea-idea penyelesaian sedangkan pada awalnya cadangan membebaskan penjenayah ini adalah datang dari mereka sendiri..

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.