Wednesday, August 21, 2013

Mana Datangnya Kekayaan Lajim Ukin Untuk Membiayai Survival Politiknya?

Patutlah ramai adun pembangkang Sabah menyokong Lajim Ukin mengetuai mereka. Malah, parti paling menyerlah dikalangan pembangkang iaitu DAP, juga sanggup "menikam" rakan sendiri semata-mata mahu memastikan Lajim Ukin kekal sebagai ketua mereka. Sungguh mengherankan apabila Lajim yang baru sahaja menyertai pembangkang amat mudah dilantik ke jawatan ketua pembangkang Sabah, sedangkan masih ramai pemimpin pembangkang di negeri ini yang lebih layak menyandang jawatan tersebut berbanding dengan Lajim. Jika dikatakan Lajim mempunyai pengaruh yang kuat di Sabah, pemimpin pembangkang lain juga memiliki pengaruh yang sama kuatnya, malah mungkin lebih hebat dari Lajim.. atau jika dikatakan Lajim berpengalaman, ramai lagi ahli-ahli politik pembangkang yang jauh lebih berpengalaman dari beliau terutamanya dalam kerja-kerja membangkang.

Namun satu perkara yang tidak dimiliki oleh pemimpin-pemimpin pembangkang yang lain ialah,.. Lajim memiliki kekayaan yang sungguh luar biasa. Bayangkan sahaja Lajim dengan mudah menghulurkan RM50 ribu hanya untuk membeli surat cinta Anwar. Entah apa yang istemewanya dengan surat cinta tersebut sehingga Lajim sanggup mendapatkannya dengan harga begitu mahal.. Penulis berfikir, jika wang itu digunakan untuk membantu penduduk Beaufort, mungkin Lajim tidak perlu meratapi kekalahannya di kerusi Parlimen itu pada PRU13 yang lalu... Belumpun menjadi Ketua Menteri, Lajim sudahpun menunjukkan ciri-ciri mendahulukan kroni dan membelakangkan rakyat. Jesteru tidak heranlah bilamana orang tua kemaruk jawatan Ketua Menteri ini berkeupayaan menarik sokongan dikalangan pemimpin-pemimpin pembangkang seperti DAP walaupun persekongkolannya dengan puak-puak terdesak itu baru sahaja bermula.

BUKTI-BUKTI SEPERTI DI BAWAH INI PASTI LEBIH MEMBUKA MATA SEMUA PIHAK MENGENAI SIAPA LAJIM YANG SEBENARNYA..










0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.