Wednesday, January 9, 2013

Kempen politik PKR guna pelajar sekolah

Oleh: Borneo Bullet
"Ya Rabbi!!!! Beginikah cara mereka yang berangan-angan nak jadi pemerintah? Budak sekolahpun nak dipergunakan untuk jadi kempener mereka. Nampak bebenor belia 18 tahun ke atas tak sokong mereka ini. Lagi parah tak ada seorangkah yang muda pkr ni beri ucapan????

nampaknya pakar strtegik PKR sabah Datuk Karim ghani sudah kehabisan idea membuktikan kepada penyokong PKR Sabah kononnya belia menolak BN. Tiada belia yang menyokong usahanya. Berakhir dengan menggunakan seorang pelajar sekolah menengah yang baru memasuki tingkatan 4." - Baca artikel penuh (DISINI)


Mati akal agaknya PKR Sabah hinggakan remaja yang berusia 15 tahun dikedepankan untuk berkempen bagi pihak parti. Mana hilangnya belia-belia muda yang kononnya semakin menyokong perjuangan Pakatan Rakyat? Berdasarkan pendedahan blogger Pewaris Anak Bangsa (Pu3), remaja yang dipergunakan oleh PKR untuk menarik sokongan belia ini adalah anak kepada Ketua Biro Strategi dan Pilihan Raya Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Karim Ghani. Tergamak juga si bapa mempergunakan anak sendiri untuk kepentingan politik beliau yer!!

Betullah kata Pu3 bahawa AKTA UNIVERSITI DAN KOLEJ UNIVERSITI (AUKU) hanya membenarkan kalangan penuntutnya terlibat aktif dalam politik, tetapi tidak kepada REMAJA bahawah 18 tahun. Sebagai orang lama dalam bidang politik, adakah Datuk Karim Ghani tidak mampu membezakan penuntut Universiti dan pelajar Sekolah Menengah? Nyanyuk sangat agaknya si Karim ni hinggakan anak sendiri dilihat sebagai objek/bahan untuk menaikkan populariti beliau dan parti yang diwakili beliau.

Jika benarlah pendedahan yang dibuat oleh Pu3, bermakna pemimpin-pemimpin PKR/PR bukanlah pemimpin yang boleh kita sifatkan sebagai bertanggungjawab dan layak dijadikan sandaran oleh rakyat untuk membela nasib mereka. Sebaliknya rakyat perlu berhati-hati dengan jenis kepimpinan bawaan Pakatan Rakyat ini kerana tidak mustahil rakyat juga akan di"mangsakan" untuk kepentingan politik mereka sekiranya diberikan mandat. Lihat saja bagaimana Pakatan Rakyat mempergunakan penyokong-penyokongnya sebagai perisai dalam setiap demonstrasi jalanan yang dianjurkan mereka.

Tindakan Karim ini juga membuktikan bahawa amalan nepotism dan cronyism dalam pentadbiran kerajaan PKR/PR tetap akan wujud jika ditakdirkan mereka memerintah negeri ini selepas PRU13. Jika hari ini dia kedepankan anak untuk berkempen bagi pihak beliau, besok-besok dia kedepankan pula anak-anak dan sanak saudara dalam jabatan-jabatan kerajaan, kementerian atau projek-projek kerajaan...

10 comments:

  1. tak patut PR libatkan pelajar sekolah. dah terdesak sangat ke?

    ReplyDelete
  2. sedangkan budak kecil pun pembangkang sanggup libatkan dalam demonstrasi jalanan anjuran mereka, inikan pula pelajar sekolah menengah...

    ReplyDelete
  3. penuntut2 universiti juga tidak terlepas dari hasutan pembangkang supaya terlibat dengan demonstrasi bagi menumbangkan kerajaan..

    ReplyDelete
  4. mengeksploitasi golongan kanak2 dan pelajar2 sekolah untuk kepentingan politik sudah menjadi budaya kepada pemimpin2 politik pembangkang..

    ReplyDelete
  5. APA TUJUAN PEMBANGKANG MELIBATKAN KANAK-KANAK BAWAH UMUR DALAM DEMONSTRASI MEREKA?

    KUALA LUMPUR 13 Jan. - Menggunakan kanak-kanak di bawah 15 tahun bagi kepentingan diri sendiri jelas kelihatan dalam himpunan pembangkang di Stadium Merdeka semalam. Sehubungan itu, keingkaran peserta, terutama ibu bapa yang sewenang-wenangnya membahayakan nyawa anak-anak mereka perlu dikenakan tindakan yang tegas.

    JOM RAMAI2 TOLAK PEMBANGKANG!!

    ReplyDelete
  6. APA TUJUAN PEMBANGKANG MELIBATKAN KANAK-KANAK BAWAH UMUR DALAM DEMONSTRASI MEREKA?

    Yang Dipertua Majlis Kebajikan Kanak-Kanak Malaysia (MKKM), Tan Sri Zaleha Ismail berkata, tindakan tegas perlu dilaksanakan supaya memberi mesej kepada para ibu bapa, sekali gus mencegah daripada berlaku lagi.

    Katanya, jika didapati bersalah melibatkan kanak-kanak dalam perhimpunan tersebut, ibu bapa boleh dikenakan tindakan di bawah subseksyen 31 (1) Akta Kanak-Kanak 2001.


    JOM RAMAI2 TOLAK PEMBANGKANG!!

    ReplyDelete
  7. APA TUJUAN PEMBANGKANG MELIBATKAN KANAK-KANAK BAWAH UMUR DALAM DEMONSTRASI MEREKA?

    "Perkara ini tidak boleh dipermainkan. Ibu bapa seharusnya sedar kemungkinan bahaya boleh berlaku kepada anak-anak ini sekiranya terjadinya pertelagahan semasa perhimpunan itu. Sepatutnya, sebagai penjaga, harus bertanggungjawab melindungi kanak-kanak daripada perkara yang boleh membahayakan nyawa mereka.

    JOM RAMAI2 TOLAK PEMBANGKANG!!

    ReplyDelete
  8. APA TUJUAN PEMBANGKANG MELIBATKAN KANAK-KANAK BAWAH UMUR DALAM DEMONSTRASI MEREKA?

    "Kita harus ingat kalau tiap-tiap kali kanak-kanak diheret ke perhimpunan sedemikian mereka akan rasa itu adalah budaya rakyat Malaysia, jadi sekiranya kita tidak bertindak sekarang, mungkin akan memberikan isyarat salah kepada generasi muda terutama dari segi akhlak dan moral," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    JOM RAMAI2 TOLAK PEMBANGKANG!!

    ReplyDelete
  9. APA TUJUAN PEMBANGKANG MELIBATKAN KANAK-KANAK BAWAH UMUR DALAM DEMONSTRASI MEREKA?

    Semalam, peserta himpunan pembangkang yang terdiri daripada penyokong parti pembangkang didapati melanggar beberapa syarat dikeluarkan pihak polis meskipun pihak penganjur diwakili Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu bersetuju untuk mematuhinya.

    Antara syarat yang jelas dilanggar oleh peserta ialah membawa kanak-kanak berumur di bawah 15 tahun.


    JOM RAMAI2 TOLAK PEMBANGKANG!!

    ReplyDelete
  10. APA TUJUAN PEMBANGKANG MELIBATKAN KANAK-KANAK BAWAH UMUR DALAM DEMONSTRASI MEREKA?

    Jelas beliau, penganjur program juga harus diambil tindakan kerana sebagai sebuah parti pembangkang walaupun agenda politik amat penting, mereka juga perlu bersifat prihatin dalam perkara ini.

    "Mereka seharusnya memberitahu dan melarang sama sekali peserta yang membawa kanak-kanak dalam perhimpunan ini," katanya.


    JOM RAMAI2 TOLAK PEMBANGKANG!!

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.