Wednesday, March 27, 2013

Video: Samseng Parti Keadilan Serang Belia Guna Besi dan Parang



BERTEMPAT di laluan Star City Kota Kinabalu pada 24 Mac 2013, jam 01.30 tengah hari sekumpulan belia gabungan bermotor dan Mahasiswa telah diserang dengan begitu kejam menggunakan parang dan besi oleh samseng Parti Keadilan (berdasarkan baju biru berlogo parti keadilan). 

Sebanyak 5 buah motorsikal telah dirosakkan dengan teruk menggunakan parang dan besi. Kumpulan belia ini hadir sebelum kehadiran Anwar Ibrahim bagi menyatakan bantahan kepada Tian Chua dan Lajim berhubung kebiadapan mereka dengan menuduh insiden di Lahad Datu sebagai satu sandiwara. 

Bukankah setiap individu rakyat malaysia dibolehkan menyuarakan rasa tidak puas hati dengan cara yang terbuka. 100 % belia ini langsung tidak terikat dengan mana-mana Parti Politik. Mereka memperjuangkan kebebasan bersuara namun telah diserang dengan begitu kejam dan ganas. 

Mengambil contoh perhimpunan Bersih 1.0, 2.0 dan Bersih 3.0, Perhimpunan Mahasiswa bantah PTPTN, Perhimpuan bantah Lynas peserta demo ini langsung tidak diganggu oleh anggota Parti sebelah. 


Kenapa bila belia Sabah mahu memperjuangkan kebebasan bersuara (dengan cara belia anak-anak muda menggunakan motorsikal) diserang dengan begitu kejam dan tidak bertamaddun sehingga ada yang cedera parah. 

Perhatikan baik-baik Video ini. Sekumpulan belia lalu di jalan raya tempat awam terus diserang dengan begitu kejam oleh ahli parti Keadilan berbaju biru berlogo keadilan. Belia ini hanya membawa poster yang bertajuk bantahan terhadap Tian Chua dan Lajim Hj Ukin tetapi terus diserang dengan besi. 

Setiap blog parti ketika ini yang cenderung kepada parti poltik Anwar Ibrahim telah menuduh belia yang ingin buat demo ini berniat ingin simbah cat ke atas bas keadilan dan telah diupah. 

Ini sebenarnya langsung tidak benar. Belia ini buat demo ini sekadar suka-suka sebab sepengetahuan belia ini, Anwar Ibrahim adalah bapa kepada demokrasi yang mendokong demo sebegini; tetapi sebaliknya belia ini diserang. 

Pihak parti politik ini juga sebenarnya cuba menutup kesalahan kejam mereka. Parang yang digunakan oleh Parti Anwar untuk menyerang belia ini pun turut dimanipulasi dengan menyatakan parang tersebut datangnya dari belia ini. 

Belia ini mempunyai bukti bergambar ahli PKR yang telah ambil parang tersebut dari bonet kereta jenis Prado milik ahli PKR. Pihak Polis juga bertindak tidak adil apabila Ahli PKR dibebaskan, sedangkan belia Sabah yang diserang ditangkap. 

Di manakah keadilan untuk belia dan mahasiswa Sabah? Barulah kami sedar betapa ganasnya Anwar Ibrahim. 

Salam Hormat, 

ANAK SABAH BROTHERHOOD.

1 comments:

  1. mmg dah jadi sikap PKR, guna lakukan keganasan

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.