Thursday, March 7, 2013

Fakta Angkatan Tentera Malaysia yang perlu anda tahu

Mengenai insiden pencerobohan di Lahad Datu, pemimpin, media dan penyokong-penyokong pembangkang tidak henti-henti memburuk-burukkan pasukan keselamatan kita. Seolah-olah mereka lebih tahu selok-belok berperang daripada pasukan yang sudah puluhan tahun berpengalaman dalam bidang itu. Jesteru, sebelum rakyat termakan dengan pembohongan, hasutan dan fitnah pemimpin-pemimpin pembangkang, eloklah baca dulu fakta-fakta di bawah:

1. Malaysia pernah menghantar pasukan tentera semasa Perang Vietnam bagi membantu Amerika Syarikat menjejaki gerila Viet Cong..

2. Malaysia merupakan satu-satunya negara di dunia yang berjaya menghancurkan ancaman komunis, sedangkan kerajaan demokratik Vietnam yang dibantu oleh Amerika Syarikat tewas kepada komunis..

3. ATM diperakui PAKAR PERANG HUTAN oleh seluruh dunia dan merupakan satu-satunya pasukan yang BERJAYA mengekang komunisme.

4. VAT69 dijulang sebagai komando terbaik dunia sehinggakan pasukan ini pernah didokumentarikan oleh ASIA CHANNEL.

5. Perisik Malaysia samada PDRM atau ATM merupakan perisikan yang paling terbaik di dunia. Pada 1988 seorang perisik KGB, Siddiq Ghouse ditangkap kerana merisik Malaysia? Hal ini dibuktikan dengan kepantasan Malaysia membasmi Al-Maunnah, KMM, Abu Sayyaf, Jemaah Islamiah dan penganas-penganas lain tanpa mengambil masa yang lama.

6. Percaya atau tidak perisik dan anggota elit ATM dan PDRM, apabila bersara dikehendaki melaporkan diri di balai polis bagi waktu dan masa yang ditetapkan? Mereka juga sukar untuk memohon passport atau visa ke luar Negara.

7. Percaya atau tidak panggilan “cikgu” digunakan oleh anggota polis merujuk pada anggota ATM?

8. ATM menjadi rebutan amerika dan Britain. Namun ATM memilih Britain kerana ikatan persahabatan yang kian lama terjalin, namun tahukah anda ATM telah menubuhkan sekolah ketenteraan FORT BENNINGS ?? Di sini diperkatakan tentera terhebat adalah SAS (Britain), diikuti Malaysia (ATM) dan amerika US ARMY.

9. Bagi menghina Malaysia, Indonesia segaja mengajar angkatan tentera Kemboja. Tapi Indonesia mendapat aib apabila ATM berjaya menerobos kem tentera Kemboja tanpa disedari dan berjaya mematikan periuk api.!! ini amat memalukan mereka.

10. Pasukan elit pertama Malaysia merupakan Sarawak Rangers dan ini merupakan pasukan paling awal sebagai pasukan elit dari negara-negara rantau ini.

11. Komando Malaysia pernah membantu tentera AS bagi menandakan sasaran-sasaran tentera Serb melalui Laser Target Designator untuk dimusnahkan dengan “Smart Bomb” dari pesawat pengebom NATO.

12. Percaya atau tidak jika dikatakan Komando-komando Malaysia diberi tugas sebagai QSR (Quick Reaction Rescue) bagi tentera NATO dalam perang BOSNIA? Suatu ketika pernah dicatatkan dalam newspaper di Amerika..hal ini dan diperakui oleh tentera-tentera asing dan mengelarkan pasukan negara yang datang untuk garisan mati.

13. Komando Malaysia pernah dihantar dalam satu misi khas ke Manila untuk mengambil dokumen berkaitan dengan Sabah satu ketika dahulu.

14. Tahukah anda filem “Black Hawk Down” mengisahkan pemberontakan di Somalia, menyelewengkan fakta sebenar di mana sebenarnya tentera Malaysialah yang menjadi wira, tetapi oleh kerana ia filem Hollywood, maka peranan Malaysia langsung tidak diiktiraf..

15. Komando Malaysia pernah mencerobohi kompleks pertahanan udara Singapura di Bukit Batuk lalu menampal setem malaysia pada setiap peluru berpandu , meja officer dan menukar bendera singapore dgn bendera malaysia pada meja pegawai tinggi. tujuannya membalas dendam kerana jet singapore sering menceroboh ruang udara johor.. mereka melakukan tugas tersebut hanya 1 hari tanpa dapat kesan. kakitangan komplek pertahanan singapore yg terlibat telah dipecat kerana insiden itu..

16. Tahukah anda Briged Astros malaysia mempunyai MLRS yang berupaya memusnahkan kawasan 360km persegi dengan hanya satu tembakan serentak? masa mengisi semula hanya 10 minit.. dalam tempoh kurang 30 minit 720km persegi boleh menjadi padang jarak padang tekukur… tak percaya,cari data teknik mengenai roket SS-80…untuk merobek kubu bawah tanah sudah cukup dgn Roket SS-60 dengan fius tertunda..

17. ATM adalah satu-satunya angkatan tentera yang belum pernah tewas semenjak merdeka dan sentiasa menjadi orang kepercayaan bagi kuasa dunia untuk mengetuai operasi PBB.


YANG BAWAH NI PULA KOMANDO TAJAAN ANWAR DAN TIAN CHUA!

Gaya boleh tahan.. tapi...... TERBUKA sangat tu bro..

10 comments:

  1. Kimak tol... Tegelak aku...
    Jgn wat hal kang jadi mcm dlm filem rising ape tau la

    ReplyDelete
  2. anda memang hebat tentang fakta diatas tapi sayang termakan fitnah2 umno tentang kes penghinaan keatas pejuang kita di LD. rupa-rupanya anda bercakap guna kepala lutut. cuba buat kajian siapa yang hina siapa, kalau anda jahil politik jangan cepat keluarkan fatwa dan satu lagi jangan terlalu memuji kekuatan manusia..kita semua makhluk Allah yang lemah..hanya tentera Allah yang tidak dapat dikalahkan..jangan jadi manusia yang berotakkan lembu nanti mati dalam keadaan jahil..ianya satu kerugian bagi muslim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai,ko ludah jilat balik ka?
      ckp apa nie,sah2 geng2 seteru ko la,topeng balaih belakang punya geng nie
      larii bhaya budak nie arbok

      Delete
  3. Alhamdulillah moga perkara ini benar. Tidak seperti penyokong Anwar yang bertuhankan Anwar dan pencacainya. Tidak heranlah akal dan kelakuan mereka seperti itu. Kata-kata tidak berhemah menjadi kebangaan mereka. KESIAN

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah moga perkara ini benar. Tidak seperti penyokong Anwar yang bertuhankan Anwar dan pencacainya. Tidak heranlah akal dan kelakuan mereka seperti itu. Kata-kata tidak berhemah menjadi kebangaan mereka. KESIAN

    ReplyDelete
  5. Angkatan Tentara Malaysia menjaga wilayah Malaysia, semoga selalu berjaya, komentar pula di blog saya www.goocap.com

    ReplyDelete
  6. Terasa bangga sgt dgn parajurit kita. Bg pembangkang yg tak henti2 menghentam pejuang negara, jgn sampai negara tergadai bila anwar dan puak DAP memerintah baru nak kenang jasa pejuang negara. Masa tu semua dah terlambat.

    ReplyDelete
  7. Hahahahaha ... Baru Berjaya Lawan Komunis di hutan je sudah berlagak hebat .. sampai ngaku2 Sebagai PAKAR PERANG Hutan .. dapat info darimana tu ?

    Pengalaman TNI di hutan lebih bnyak dari jaman penjajahan ...
    SKill TNI udah terbukti di ajang AASAM di australia ..

    ATM perang di Hutan aja Kebiasaan bawa makanan kaleng ..
    Gimana mau lawan TNI ? Bisa2 nanti kalau makanan kalengnya habis , bukannya mati terTembak malah mati kelaparan ckckckck Fuck deh ..

    ReplyDelete
  8. Saudara dari indonesia..org xcari gaduh jgn provok..

    ReplyDelete
  9. Saudara dari indonesia..org xcari gaduh jgn provok..

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.