Friday, May 24, 2013

Jika Ada Tiga Anifah Aman, Sabah Sudah Maju 15 Tahun Dihadapan Selangor

JIKA ada tiga orang Anifah Aman, mungkin Sabah sudah maju 15 tahun di hadapan Selangor kerana Sabah kaya dengan sumber alam. Namun Sabah hanya mempunyai seorang Anifah yang telah berani menegur Kerajaan Persekutuan dan GLC yang digelar 'lintah darat' oleh rakyat Sabah iaitu Petronas. 

Bagaimanapun Pembangkang tidak mempunyai ahli politik berkaliber di Sabah untuk meraih lebih kerusi parlimen dan hanya berjaya mendapat 3 kerusi parlimen sekalipun gedang perang yang dipalu seolah-olah BN kehilangan kesemua 25 kerusi parlimen. 

Tidak ada walau seorang pemimpin atau ahli politik di Malaysia dapat membaca apa yang ada di minda Anifah sejak lima tahun lalu (2008) pada pilihanraya 5 Mei lalu; jika ada, sudah pasti BN kehilangan banyak kerusi jika pembangkang dapat memainkan isu yang disuarakan Anifah; malah jika pemimpin BN arif; tidak ada satu kerusi parlimen dan DUN jatuh ke tangan Pakatan Rakyat pada 5 Mei lalu. 

Kerajaan Transformasi 2013 seharusnya mengkaji semula apa yang telah dijelaskan oleh Anifah dalam perbahasan di Dewan Rakyat dan boleh disemak terus daripada Hansard Parlimen kerana Sabah tidak mungkin dibina dalam tempoh 24 jam! 

Berikut Hansard Parlimen bertarikh 7 Mei 2008 yang tersimpan rapi dalam Sejarah Politik Malaysia membuktikan apa yang dikata Anifah di Dewan Parlimen bukan omong kosong dan terbukti didasarkan daripada kajian mendalam yang dilakukan; sebelum dicerakinkan dalam bentuk pembangunan.

Baca Selanjutnya di SABAHKINI

1 comments:

  1. alangkah baiknya jika Sabah ada ramai pemmpin seperti ini.

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Borneo Bullet.